تلاش عربستان برای خرید برخی نمایندگان یمنی

جمعه 6 مرداد 1396 - 9:58:16
تلاش عربستان برای خرید برخی نمایندگان یمنی

تهران- الکوثر: عربستان سعودی و رئیس جمهور فراری یمن تلاش می‌کنند با پیشنهادهای مالی برخی از نمایندگان پارلمان یمن را راضی کنند تا برای تشکیل جلسه پارلمان در شهر عدن موافقت کنند.

منبعی یمنی در «حزب کنگره عمومی خلق یمن» به ریاست علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن، از تلاش عربستان و دولت مستعفی و فراری این کشور برای خرید نمایندگان پارلمان یمن که مقیم خارج هستند، خبر داد.

منبعی آگاه در گفت‌وگو با پایگاه  «عربی 21» که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: ریاض تلاش می‌کند اعضای برخی از فراکسیون حزب کنگره عمومی خلق یمن را خریداری کند تا جلسه پارلمان در شهر عدن در جنوب یمن که مقر دولت فراری است، برگزار شود.

عبد ربه‌ منصورهادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، ژانویه امسال خواستار برگزاری نشست نمایندگان مجلس یمن در شهر عدن شد.

به گفته این منبع، عربستان و صالح تلاش می‌کنند برگه مجلس نمایندگان را، که حزب متبوع وی در آن در اکثریت است، از دست او خارج کنند. تا به این وسیله شمار نمایندگانی که خواهان تشکیل جلسات پارلمان در شهر عدن هستند، به حد نصاب قانونی برسد.

بر اساس این منبع، عربستان از برخی نمایندگان مجلس یمن که مقیم قاهره و وابسته به حزب کنگره عمومی یمن هستند، خواسته است به ریاض سفر کنند تا آنها را متقاعد کند که به احزاب سیاسی حامی رئیس جمهور مستعفی ملحق شوند. بر این اساس، برخی از نمایندگان طی چند روزگذشته بنا به دعوت عربستان وارد شهر جده شده‌اند.

به گفته این منبع، عربستان سعودی تاکنون در رساندن حد نصاب قانونی نمایندگان برای تشکیل جلسه پارلمان در شهر عدن شکست خورده است؛ زیرا با وجود پیشنهادهای مالی وسوسه‌کننده هنوز نتوانسته است برخی از نمایندگان را راضی کند.

منبع: عربی 21


جمعه 6 مرداد 1396 - 9:58:7