عمليات زميني نيروهاي حزب‌الله عليه مواضع جبهه النصره

جمعه 30 تیر 1396 - 11:21:52
عمليات زميني نيروهاي حزب‌الله عليه مواضع جبهه النصره

نيروهاي حزب الله لبنان عمليات زميني خود را عليه مواضع جبهه النصره در اطراف شهرک عرسال با پوشش توپخانه اي اجرا مي کنند. 

دمشق - الکوثر :
از نخستين ساعات شب گذشته، ارتش لبنان ورودي هاي شهرک عرسال را به روي شهروندان غير از ساکنان اين شهرک بست. باسل الحجيري شهردارعرسال تاکيد کرد اوضاع در داخل اين شهرک باثبات است. صداي حملات توپخانه اي در اطراف شهرک عرسال به گوش مي رسد. ارتش لبنان حضور خود را در شهرک عرسال تقويت کرده است. ارتش لبنان تلاش مي کند مانع از فرار افراد مسلح از درگيريها در اطراف شهرک عرسال به داخل اين شهرک شود. مقاومت عمليات خود را از دو محور از سوريه و از لبنان آغاز کرد تا از فرار افراد مسلح جلوگيري کند. 
خبري از درگيري مستقيم بين ارتش لبنان و افراد مسلح نيست. اين در حالي است که ارتش لبنان با توپخانه، مواضع گروه هاي مسلح را گلوله باران مي کند. اين عمليات هنوز در مرحله ابتدايي خود قرار دارد و در روزهاي آينده شاهد تحولات بيشتري خواهيم بود. به ويژه که مقاومت اعلام کرد زمان مشخصي براي اين عمليات در نظر گرفته نشده است و بر اساس مراحل برنامه ريزي شده، اجرا مي شود. مواضع گروه هاي مسلح نزديک اردوگاه هاي آوارگان سوري در اطراف شهرک عرسال قرار دارد. نگراني اصلي مربوط به همين مسئله است. ارتش لبنان پيش از اين عملياتي را براي جدا کردن اين اردوگاه ها از شهرک عرسال و نيز مناطق اطراف اين شهرک اجرا کرد. مشخص نيست که آيا ارتش لبنان در عمليات مقاومت، موضع دفاعي خواهد داشت يا اينکه عمليات تهاجمي را هم اجرا مي کند؟ 
همچنين دويست و پنجاه کيلومتر مربع از مناطق اطراف شهرک عرسال و مرزهاي لبنان در کنترل گروه هاي تروريستي قرار دارد. پنجاه درصد از اين منطقه در کنترل جبهه النصره است. اين منطقه بيشتر کوهستاني و شامل تپه ها و ارتفاعات به هم پيوسته است. عمليات زميني مقاومت با پوشش توپخانه اي صورت مي گيرد. 
 


جمعه 30 تیر 1396 - 11:2:41