اذعان ضمنی مقام اماراتی به شکست در برابر قطر

جمعه 23 تیر 1396 - 9:31:55
اذعان ضمنی مقام اماراتی به شکست در برابر قطر

تهران-الکوثر: مقام اماراتی درباره بحران قطر با برخی از کشورهای عربی اعلام کرد کشورهای تحریم‌کننده روز‌به‌روز بیشتر پی‌ می‌برند که قطر از مسیرش عقب‌نشینی نخواهد کرد.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات عربی متحده، در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی «توییتر» در اظهاراتی که به‌طور ضمنی اذعان به شکست در برابر کشور قطر است، نوشت: اختلاف بین قطر و چهار کشور تحریم‌کننده از جمله امارات، حل‌وفصل فوری نخواهد داشت.

وی گفت: «تصور می‌کنم که پس از فروکش کردن جنجال و هیاهو، بحران قطر وارد مرحله «آتش آرام» شود. ما هر روز که می‌گذرد پی‌ می‌بریم که این همسایه‌ی دستپاچه و سردرگم، نیازی نمی بیند از مسیرش پیش روی خود عقب‌نشینی کند.»

کشورهای تحریم کننده قطر (عربستان، مصر، امارات، بحرین) در خرداد ماه گذشته به بهانه حمایت دوحه از تروریسم روابط دیپلماتیک خود را با این امیر نشین قطع کردند و این کشور را تحت محاصره دریایی، هوایی و زمینی قرار دادند.

این کشورها برای ازسرگیری روابط با دوحه پیش شرط های 13 گانه ای را در نظرگرفتند، اما قطر با رد آنها به کشورهای تحریم کننده پاسخ منفی داد و گفت که این شرایط با استقلال و حاکمیت قطر در تضاد است.

همچنین بر اساس اعلام رسانه های خبری سفر سه روزه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به برخی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از جمله کویت، عربستان و قطر در ارتباط با بحران موجود، روز پنجشنبه بدون نتیجه ای روشن پایان یافت.

منبع: توییتر


جمعه 23 تیر 1396 - 9:31:47