ضرب الأجل قطر به عربستان

سه شنبه 20 تیر 1396 - 11:0:18
ضرب الأجل قطر به عربستان

تهران- الکوثر: قطر برای حفظ عضویت خود در شورای همکاری خلیج فارس به عربستان و دیگر اعضای این شورا مهلت سه روزه تعیین کرد.

«محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی»، وزیر امور خارجه قطر، با ارسال پیامی به «عبداللطیف بن‌راشد الزیانی»، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌ فارس، به اعضای این شورا سه روز مهلت داد و اعلام کرد در صورتی که طی این سه روز تحریم‌ها علیه کشورش را لغو نکنند، از این شورا خارج خواهد شد.

وزیر امور خارجه قطر در پیام خود تاکید کرده است که کشورش به قوانین و موازین بین‌المللی، از جمله مبارزه با تروریسم و حمایت از ارگان‌های مبارزه‌کننده با آن، پایبند بوده است و درخواست کشورهای تحریم‌کننده مغایر با قوانین بین المللی و البته مداخله در امور داخلی قطر به شمار می رود.

وزیر خارجه قطر گفته است همان گونه که گفتیم بعد از اعمال تحریم‌های شدید علیه قطر، ما هرگز آماده مذاکره درباره حاکمیت‌مان نیستیم و قیمومیت هر کشوری بر دولت و ملت قطر را کاملا رد می‌کنیم. ما بارها گفته‌ایم  که باب گفت‌وگو، که مبتنی بر اصول انسانی و طبق قوانین بین‌المللی و با هدف حفظ وحدت کشورهای عربی خلیج‌فارس و پایبندی به اتحاد در شورای همکاری خلیج‌فارس باشد، باز است، ولی کشورهای تحریم‌کننده قطر با اتخاذ تدابیر غلط، از این شورا برای بلندپروازی‌های خود در منطقه و جهان سوء‌استفاده می‌کنند و یک کشور عربی خلیج‌فارس جایگاه دیگر کشورهای عربی خلیج‌فارس را تعیین می‌کند.

طبق این گزارش، وزیر خارجه قطر در این پیام خود افزوده است دولت قطر به کشورهای عربی تحریم‌کننده سه روز از تاریخ ارسال این پیام، برای شکستن محاصره قطر و جبران خسارت‌های سیاسی و اقتصادی وارده بر آن و ملت گرانقدر آن فرصت می‌دهد، پس از پایان این مهلت، ما خروج‌مان از شورای همکاری خلیج‌فارس را رسما اعلام خواهیم کرد و به قطعنامه‌های سابق و کنونی آن پایبند نخواهیم ماند.

منبع: رای الیوم


سه شنبه 20 تیر 1396 - 10:35:48