نتیجه شکست سیاست های ریاض:

سونامی اخراج کارگران خارجی در عربستان

یک شنبه 18 تیر 1396 - 12:4:46
سونامی اخراج کارگران خارجی در عربستان

تهران- الکوثر: عربستان سعودی به علت بحران اقتصادی که با آن مواجه است، طی سال‌های آینده بیش از 670 کارگر خارجی را اخراج خواهد کرد.

روزنامه مکه چاپ عربستان  درگزارشی به نقل ازمنابع بانکی این کشوراعلام کرد: شمار کارگران خارجی که با اجرای قانون مالیات مهاجرت تا سال 2020 مجبور به ترک خاک عربستان خواهند شد، بالغ بر670 هزار تن خواهد بود.

این روزنامه افزود: شمار کارگران خارجی که خاک عربستان را سالانه ترک خواهند کرد، بیش از 165هزار نفر خواهد بود.

مالیات مهاجرت طی سه سال آینده 20 میلیارد ریال سعودی برای عربستان فراهم می کند.

شمار کارگران خارجی درعربستان افزون بر11.7 میلیون تن است که 7.4 میلیون تن از آنها شاغل و بقیه همراه و اعضای خانواده هستند.

مقامات سعودی از ابتدای ژوئیه سال جاری میلادی قانون مالیات مهاجرت برای همراهان و خانواده های کارگران را که براساس موازنه مالی تصویب شده، اجرا کردند.

درحالی ‌که کارگران خارجی عربستان به شدت با مشکل اشتغال و دریافت حقوق مواجه هستند، دولت سعودی اجرای قانونی را در این کشور کلید زده است که عملاً اوضاع نابسامان کارگران خارجی در این کشور را بدتر می‌کند.

بر این اساس هر کارگر خارجی و اعضای خانواده او که درعربستان زندگی می کنند به ازای هر نفر باید 100 ریال سعودی مالیات پرداخت کند.

با اجرای این قانون که برای بودجه سال 2017 این کشور تعریف شده و قرار است طی سال‌های آینده اجرایی شود، در سال جاری مالیات اتباع خارجی به ازای هر نفر 100 ریال تعیین شده اما این رقم درسال آینده میلادی دو برابر شده و به 200 ریال افزایش خواهد یافت.

قرار است درسال 2019 این مالیات به 300 ریال رسیده و در سال 2020 نیز به ازای هر نفر برای اقامت یک ساله در عربستان 400 ریال مالیات دریافت شود.

هر100 دلار 375 ریال سعودی است.

بنا به اعلام مقامات سعودی این مالیات در زمان مراجعه کارگران خارجی برای تمدید مجوز اقامت خود در این کشور دریافت خواهد شد.

با این حساب یک کارگری که با دو فرزند و همسر خود درعربستان زندگی می‌کند، باید برای تمدید اقامت خود در عربستان طی 4 سال آینده، 4 هزار ریال سعودی پرداخت کنند.

و لغو اجرای از پروژه‌ها این کشور با مشکل پرداخت حقوق مواجه است.

گفته می شود درپی هزینه های سرسام آور جنگ یمن برای عربستان سعودی، ریاض را به در پیش گرفتن سیاست‌های ریاضتی و اخراج کراگران خارجی واداشته است.

منبع: روزنامه مکه


یک شنبه 18 تیر 1396 - 12:4:31