جشنواره «فیلم کوتاه منجی» برگزار می‌شود

پنج شنبه 15 تیر 1396 - 13:8:17
جشنواره «فیلم کوتاه منجی» برگزار می‌شود

تهران- الکوثر: سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری نخستین جشنواره «فیلم کوتاه منجی» خبر داد.

ابراهیم صدوقی، سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر ازبرگزاری نخستین جشنواره «فیلم کوتاه منجی» داد و گفت: رویکرد این جشنواره ورود به مباحث انتظار و مهدویت به سطح زندگی مردم و کاربردی شدن آن با محوریت فیلم کوتاه «313» ثانیه و نماهنگ است که به زودی افتتاحیه آن آغاز می‌شود.

وی انگیزه برگزاری این جشنواره را منویات رهبر معظم انقلاب درباره تصویرسازی مفاهیم هنری دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب بارها به این نکته اشاره داشته‌اند که از ظرفیت هنر و رسانه برای تبیین مفاهیم دینی باید استفاده کرد و مفاهیم هنری را در قالب تصویر ارائه داد؛ بنابراین از آنجایی که مسجد مقدس جمکران وظیفه نشر معارف قرآن و تعالیم اهل‌بیت(ع) به ویژه تعالیم مهدوی در سطح کشور را بر عهده دارد، در نظر گرفتیم در این راستا جشنواره «فیلم کوتاه منجی» را طرح‌ریزی کنیم. 

سرپرست معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران ضمن ابراز تأسف نسبت به اینکه در حوزه انتظار و مهدویت جشنواره فاخری تاکنون صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: در نظر داریم در سال‌های بعد بخش‌های مختلف ادبی و هنری به این جشنواره اضافه کنیم. 

صدوقی با اشاره به سازمان‌ها و نهادهای مشارکت‌کننده در این جشنواره گفت: حوزه هنری سازمان تبلیغات، معاونت فرهنگی سپاه پاسداران، سازمان بسیج مستضعفین و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در انجام این مهم نقش مؤثری داشته‌اند.

منبع: تسنیم


پنج شنبه 15 تیر 1396 - 13:0:16