تلاوت قرآن کریم

فرازی زیبا و قدیمی از استاد مصطفی اسماعیل

دو شنبه 21 مهر 1399 - 11:24:51

اكبرالقراء استاد مصطفي اسماعيل از مشاهير و نوابغ علم قرائت قرآن در جهان اسلام است كه كلام خدا را با آهنگي بسيار لطيف و دلنشين و با الحاني منطبق با معاني و مفاهيم الهي تلاوت مي كند . شنونده سوره آل عمران ، مقام رست باصدای استاد باشید:

تهران- الکوثر: مردي است كه تمامي قاريان جهان در آستان پر از معنويتش سر تعظيم فرود مي آورند و همه به او عشق مي ورزند .

مصطفی اسماعیل (۱۷ ژوئن ۱۹۰۵ - ۲۶ دسامبر ۱۹۷۸) قاری قرآن اهل مصر بود که از او به عنوان یکی از بزرگترین قاریان معاصر نام می‌برند. بسیاری در قرائت قرآن از نحوه صوت او تقلید می‌کنند.

مصطفی اسماعیل ، ۵ دی ۱۳۵۷ درگذشت .با درگذشت اسماعیل، رو به پایان نهادن دوران طلایی قاریان مصری آغاز شد.از شاگردان مشهور ایشان میتوان به محمدعثمان نقشبندی اشاره کرد.

به راستي كه تلاوت شيوا و ممتاز قاري برجسته اي چون مرحوم استاد مصطفي اسماعيل كه توأم با دلپذير ترين نغمات آسماني و كلام روح بخش آيات الهي مي باشد جان را طراوت و آرامش مي بخشد و اينچنين است كه رسول خدا صلي الله عليه وسلم مي فرمايند «صداي نيكو زينتي است براي قراء».

قاريان مبرز و اهل فن بر اين عقيده اند كه صوت محزون مرحوم استاد مصطفي اسماعيل داراي صفا و پختگي و جذبه اي روحانيست كه به دلهاي مستمعين مي‌نشيند و از گيرايي خاصي برخوردار است . مصطفي را ، نه تنها قرائت او بلكه تواضع و جوانمردي اش دوست داشتني مي كند . وقتي سوره احزاب را مي خواند مردم چنان فرياد به تحسين اومي گشايند كه مجلس به خود مي لرزد و وقتي در اثناي قرائت با تواضع و افتادگي از مردم اجازه پايان قرائت خود را مي خواهد ، آن ها به او اصرار مي ورزند و از او ادامه قرائت را التماس مي كنند . او نيز مي خواند و آنگاه يكي از قرائت هاي استثنايي تاريخ را مي آفريند و سوره الحاقه را چنان مي خواند كه مستمعين را هوش از سر به در مي شود . تلاوتهاي مرحوم استاد مصطفي اسماعيل تا اعماق جان انسان رسوخ نموده و مستمع را به انديشيدن در آيات الهي قرآن و پند و عبرت گرفتن از كلام پروردگار متعال ترغيب مي‌كند


از صفحه دین و زندگی الکوثر فارسی دیدن کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان

 


دو شنبه 12 تیر 1396 - 17:13:16

عکسهای بیشتر :