عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان:

سیاست‌ها و توطئه‌های عربستان شکست خورده است

دو شنبه 5 تیر 1396 - 9:11:23
سیاست‌ها و توطئه‌های عربستان شکست خورده است

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان، با اشاره به اینکه سیاست‌ها و توطئه‌های عربستان سعودی در منطقه شکست خورده است، تاکید کرد: سیاست عربستان سعودی برای ملت‌های عربی و اسلامی فاجعه است.

شیخ نبیل قاووق اعلام کرد شکست گروه تروریستی داعش و و تروریسم در سوریه، سبب تقویت و تحکیم این کشور و نیز ناکامی طرح اسرائیل و البته سبب حمایت و حفاظت از لبنان در برابر طرح تروریستی- تکفیری خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نبیل قاووق تاکید کرد: شکست تروریسم در سوریه و عراق و همکاری ارتش‌های دو کشور با یکدیگر، سبب خواهد شد منطقه وارد معادلات و راهبردهای جدیدی شود.
قاووق در سخنرانی که در یکی از روستاهای جنوب لبنان ایراد کرد گفت: لازم است راه‌حلی درباره پایان دادن اشغالگری دو گروه تروریستی داعش و النصره در مساحت گسترده از بلندی‌های عرسال و راس بعلبک یافت تا اثری از پایگاه‌ها و مراکز تروریسم- که تهدیدی برای ثبات و جان لبنانی‌هاست- باقی نماند.
وی ناتوانی عربستان سعودی را در حمایت از مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر اسرائیل را تقبیح کرد و گفت این در حالی است که کمک‌های تسلیحاتی و مالی عربستان سعودی به تروریست‌ها در سوریه ادامه دارد تا آتش جنگ در آنجا شعله‌ور بماند.
شیخ قاووق تاکید کرد: «بهبود روابط عربستان سعودی و اسرائیل زخمی بر قلب قدس و البته بزرگ‌ترین رسوایی علیه ماهیت عربی و ملت فلسطین به شمار می رود. از این روست که باید پرسید رژیم سعودی از کدام ماهیت عربی سخن می گوید، در حالی که در این برهه زمانی خود به تمام معانی و ارزش‌های عربیت اهانت می‌کند؟»
قاووق تاکید کرد: سیاست عربستان سعودی برای ملت‌های عربی و اسلامی فاجعه است، به ویژه اینکه تنها سودبرنده این سیاست‌ها در منطقه رژیم صهیونیستی است. البته، سیاست‌ها و توطئه‌های عربستان علیه منطقه با وجود کمک ده‌ها میلیاردی آن با هدف ایجاد فتنه و خرید سلاح برای تروریست ها، راه به‌جایی نبرده و شکست خورده است.


دو شنبه 5 تیر 1396 - 9:10:26

دسته بندی :