کمپین فهم بهتر آموزه های قرآنی در مالزی

یک شنبه 28 خرداد 1396 - 14:38:28
کمپین فهم بهتر آموزه های قرآنی در مالزی

مسلمانان در سراسر مالزی در کمپین ویژه ای برای افزایش فهم بهتر آموزه های قرآنی به راه انداخته اند.

برنامه اصلی کمپین Malaysia #QuranHour در مسجد زین العابدین «پوتراجایا» از ساعت 11:30 فردا (دوشنبه 29 خرداد) برگزار می شود.

بیش از 10 هزار شرکت کننده در این برنامه قرآن را قرائت خواهند کرد و در عین حال در فعالیت های مربوط به فهم عمیق تر این کتاب آسمانی شرکت می کنند.

داتوک حسام الدین یعقوب،بنیانگذار موسسه «وارثین امت اخلاص» که این کمپین را به راه انداخته است در این باره گفت:به راه انداختن این کمپین در بافت چند نژادی و چند مذهبی جامعه مالزی بسیار به جا و مناسب بود.

وی افزود:قرآن به طور آشکارا به بسیاری از ارزش های اخلاقی مانند عدالت،احترام،شفقت،مهربانی و شکیبایی اشاره می کند.

یعقوب همچنین گفت:اگر رهبران سیاسی و دیگر رهبران جامعه ارزش های اشاره شده در قرآن را درک کرده و به آن عمل کنند،ما کشوری منظم تر و شکیباتر خواهیم بود.

حسام الدین هدف از برگزاری این کمپین را تشویق و ترغیب مسلمانان به گذراندن حداقل یک ساعت در روز برای قرائت و به کارگیری آموزه های قرآن در زندگی روزانه اعلام کرد.

وی در این باره گفت:ما میخواهیم مسلمانان را تشویق به تعامل بیشتر با قرآن کنیم تا آنها بتوانند فهم بیشتری از قرآن داشته و به آموزه های آن عمل کنند.

بنیانگذار موسسه «وارثین امت اخلاص» خاطرنشان کرد که بسیاری از مشکلاتی که مسلمانان با آن مواجه هستند ریشه در فهم ضعیف افراد از اسلام و آموزه های آن دارد.

کمپین Malaysia #QuranHour برای سومین سال متوالی در حال برگزاری است.


یک شنبه 28 خرداد 1396 - 14:38:22

دسته بندی :