رویکرد مردم آمریکا نسبت به مسلمانان مثبت تر شده است

یک شنبه 7 خرداد 1396 - 12:21:40
رویکرد مردم آمریکا نسبت به مسلمانان مثبت تر شده است

برخلاف اسلام هراسی های ترامپ، مسلمانان در آمریکا محبوب تر شده اند

درحالیکه به نظر می رسد انتخاب دونالد ترامپ -کسی که سفر به ایالات متحده از ۶ کشور مسلمان را ممنوع کرد- موجب افزایش احساسات ضدمسلمانان در این کشور شود، اما یک گزارش مروری جامع از موسسه پیو که در روز جمعه منتشر شده نشان می دهد که این گمان صحت ندارد. در واقع در سال های اخیر احساسات آمریکایی ها نسبت به مسلمانان گرمتر شده، به طوریکه اکثریت شهروندان این کشور باور دارند که مسلمانان از افراط گرایی علیه آمریکا حمایت نمی کنند.

گزارش جدید موسسه پیو که در بردارنده یافته های مهمی درباره چند سال اخیر است، روشن ساخته که اکنون در حدود ۳٫۳ میلیون مسلمان در ایالات متحده زندگی می کنند؛ در زمانی که احساسات نسبت به آنها نرم تر شده است. پژوهش موسسه پیو در سال جاری میلادی نشان می دهد که اکنون دیگر اکثریت آمریکایی ها مسلمانان را حامی افراط گرایی یا احساسات ضدآمریکایی نمی دانند. این تغییر مهمی نسبت به یافته های بررسی این موسسه در ژانویه ۲۰۱۶ است که نشان می داد ۴۹ درصد شهروندان آمریکایی باور دارند که دست کم «برخی» از مسلمانان احساسات ضدآمریکایی دارند.

بررسی امسال پیو نشان می دهد که نرخ سنجش احساسات آمریکایی ها نسبت به مسلمانان اکنون ۴۸ است در حالیکه در سال ۲۰۱۴ این عدد ۴۰ بود.


یک شنبه 7 خرداد 1396 - 12:21:37

دسته بندی :