تهیه دلمه برگ مو به روش لبنانی

دو شنبه 12 اسفند 1398 - 12:5:5

دلمه برگ مو یکی از غذاهای سنتی بسیار پر طرفدار است که در مناطق مختلف به شکل های متفاوتی طبخ می شود.

تهران- الکوثر در لبنان هم علاوه بر طعم متفاوت آن با دلمه برگ مو ایرانی، شکل ظاهری آن هم تفاوت دارد. در این پست طرز تهیه دلمه برگ موی لبنانی را آموزش می دهیم و در ویدئوها هم می توانید به صورت تصویری طرز پیچیدن آن را یاد بگیرید.

در لبنان قدیم و در روستاها رسم بر این بود که وقتی میخواستند دلمه درست کنند ، از آنجایی که تقریبا غذای سختی است، خانم های خانواده به سرپرستی مادربزرگ و یا مادر شوهر دور هم جمع می شدند و در کنار هم این غذا را آماده می کردند.

امروز با ارائه دستگاه دلمه پیچ به بازار کار بسیار آُسان تر شده است. اما همچنان کسانی هستند که به روش سنتی و با دست دلمه را می پیچند.

مواد لازم برای داخل دلمه:

گوجه فرنگی، جعفری و نعنا به نسبت 4 به یک ، برنج ، 2 قاشق رب انار، یک قاشق کوچک پودر قهوه ترک(راز خوشمزه شدن و طعم اصلی دلمه در اضافه کردن همین پودر قهوه است البته می توانید اضافه نکنید) نمک ، سماق، آب لیمو ترش تازه، روغن

تمام این مواد را با هم مخلوط کنید و مطابق ویدئو داخل برگ مو بپیچید و در قابلمه ای که در کف آن گوجه فرنگی ، پیاز و هویج حلقه شده قرار داده اید در کنار هم بچینید. آبی که از مواد اضافه آمده را به قابله اضافه کنید و روی دلمه ها را یک بشقاب سنگین قرار دهید و درب قابلمه را ببندید و به مدت یک ساعت و نیم الی 2 ساعت اجازه دهید پخته شوند. اگر دیدید هنوز پخته نشده و نیاز به آب هم دارد می توانید کمی آب مخلوط با روغن و نمک به آن اضافه کنید.

این غذا به دو شکل سرد و گرم سرو می شود.


یک شنبه 24 اردیبهشت 1396 - 9:21:57