نگاهی به فیلم‌های برتر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر

یک شنبه 21 بهمن 1403 - 16:0:0
نگاهی به فیلم‌های برتر جشنواره چهل و سوم فیلم فجر

هفتمین روز جشنواره فیلم فجر با نمایش چهار فیلم از بخش سودای سیمرغ به پایان رسید. در این گزارش، نگاهی کوتاه به فیلم‌های «موسی کلیم‌الله»، «بازی را بکش» و «صددام» خواهیم داشت که هر یک به نوعی در مرکز توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفتند.

  • «موسی کلیم‌الله»؛ سریالی که فیلم نشد

«موسی کلیم‌الله» از حساسیت‌برانگیزترین فیلم‌های جشنواره چهل و سوم فیلم فجر بود که با توجه به شلوغی سالن‌ها در زمان پخش، بسیاری تمایل داشتند آن را ببینند. این فیلم که نسخه‌ای سینمایی از یک سریال تلویزیونی است، با آشفتگی‌های فیلمنامه و تقطیع ماجراها به دلیل ساختار سریالی خود، به خوبی نتوانست خود را به عنوان یک فیلم سینمایی جا بیاندازد. مشکلاتی همچون تکنولوژی‌زدگی، نبود یک قصه درگیرکننده و تمرکز بیش از حد بر جلوه‌های ویژه، این اثر را تضعیف کرده است.

بیشتــر بدانیــد:

تمدید فراخوان ثبت نام سومین دورۀ جشنواره عروسکی تلویزیونی کودک

کتاب «زندگی موازی»؛ ترجمه گزیده‌ی داستانک‌های معاصر عربی

  • «بازی را بکش»؛ پشت پرده فساد در فوتبال

«بازی را بکش» نیز مانند دیگر تولیدات مصطفی کیایی، جسورانه است و قصد دارد پشت پرده فساد در فوتبال ایران را نشان دهد. با این حال، فیلمنامه ضعیف و کارگردانی نه چندان قوی باعث شده تا فیلم نتواند جزو آثار برجسته کیایی قرار گیرد. بازی‌های محسن کیایی و هدی زین‌العابدین تکراری به نظر می‌رسد و فیلم از باورپذیر نشدن شخصیت‌ها ضربه می‌خورد.

  • «صددام»؛ همه چیز روی دوش عطاران

«صددام» که به حضور رضا عطاران متکی است، با وجود اجرای خوب بازیگران، از مشکلاتی همچون بی‌منطقی، شوخی‌های جنسی و کلیشه‌ای رنج می‌برد. این فیلم که اولین فیلم پریناز ایزدیار در نقش طنز است، احتمالاً پرفروش‌ترین فیلم سال خواهد شد، اما برگ برنده اصلی فیلم، بازی بازیگران آن است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


یک شنبه 21 بهمن 1403 - 14:40:14