در دیدار رؤسای جمهور ایران و مصر چه گذشت؟

پنج شنبه 3 آبان 1403 - 15:0:0
در دیدار رؤسای جمهور ایران و مصر چه گذشت؟

مسعود پزشکیان در حاشیه اجلاس سران بریکس در کازان روسیه با در دیدار با عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه به دنبال جنگ و درگیری نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مسعود پزشکیان در دیدار «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر تصریح کرد: ایران به هیچ‌وجه به دنبال جنگ و درگیری نیست، اما اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی، یقین بدانید که ایران پاسخ دردناکی به او خواهد داد. به طور طبیعی رژیم ممکن است به ایران آسیبی وارد کند، اما آسیبی که در پاسخ دریافت خواهد کرد، فراتر از تصور است.

بیشتــر بدانیــد: 

به مناسبت شهادت سید هاشم صفی الدین، «مرد سایه» حزب الله

«یک حزب الله» پناه «غزه» در مقابل ارتش تا دندان مسلح اسرائیل


رئیس جمهور مصر نیز با بیان اینکه عامل اصلی قدرت ما مسلمانان ، اتحاد با یکدیگر است، افزود: مولفه‌های قدرت متعدد و متنوع هستند، اما مهمترین آنها اتحاد و انسجام ما با یکدیگر است. ما باید با همکاری یکدیگر کمک کنیم تا جنگ در غزه و لبنان پایان یابد و همچنین درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه سرایت نکند.

 

السیسی گفت: نه به عنوان یک عالم سیاسی، بلکه در وهله اول به عنوان یک مسلمان باور دارم که باید با تفاهم و گسترش دوستی امور خود را به پیش ببریم و از همین رو در تمام سال‌هایی که روابط ما دچار مشکل است، حتی یکبار علیه جمهوری اسلامی ایران موضعی اتخاذ نکرده‌ام.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 3 آبان 1403 - 15:48:28

دسته بندی :