جنگ «ارتش ترور» با بیمارستان و کادر درمان/ تکرار سناریوی غزه در لبنان!

چهار شنبه 2 آبان 1403 - 21:0:0
جنگ «ارتش ترور» با بیمارستان و کادر درمان/ تکرار سناریوی غزه در لبنان!

با وجود آن که صهیونیست‌ها در ابتدای آغاز حملات و تجاوز خود علیه لبنان ادعا کرده بودند که صرفا اهداف نظامی را هدف قرار خواهند داد، اما شواهد اکنون حاکی از آن است که عمده اهداف بمباران شده در لبنان بویژه در چند هفته گذشته شامل اهداف غیرنظامی و زیرساخت‌های شهری و درمانی لبنان بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نمونه واضح این وضعیت را در بمباران اخیر برخی بیمارستان‌ها می توان دید. در واقع تجاوز رژیم صهیونیستی، مشابه آنچه در نوار غزه رخ داد، اکنون بخش بهداشت و درمان لبنان را هدف قرار داده است؛ چراکه اشغالگران اخیرا به چند بیمارستان در بیروت ازجمله بیمارستان «ساحل» دستور تخلیه دادند و مدعی وجود تونل در زیر آنها شدند، ادعایی که توسط مقامات این بیمارستار رد شد. رئیس سندیکای پزشکان لبنان هم اعلام کرده است که بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی، حداقل پنج بیمارستان از کار افتاده و ۲۲ بیمارستان نیز دچار آسیب شده‌اند.

پیاده سازی الگوی غزه در لبنان

دو شب پیش حملات هوایی رژیم صهیونیستی بیمارستان دانشگاه رفیق حریری، در جنوب بیروت را هدف قرار داد و در نتیجه این حمله حداقل 18 نفر از جمله چهار کودک به شهادت رسیدند. فیلم خبرگزاری فرانسه ستونی از دود را نشان می دهد که از حومه بیروت بلند می شود .  خبرنگاران AFP  نیز بمباران پارکینگ بیمارستان را هم تائید کرده‌اند.

بیشتــر بدانیــد:

بیانیه حزب الله در پی شهادت سيد هاشم صفی الدین

شکست مفتضحانه فرهنگ غربی و رسوایی سیاستمداران غرب

بمباران سیستماتیک مراکز درمانی

ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات خود علیه لبنان ، بمباران‌های متعددی را علیه آمبولانس‌ها و نیروهای امدادی انجام داده است که منجر به کشته شدن حداقل 120 کادر پزشکی و امدادی از 21 سپتامبر تا کنون یعنی کمتر از سه ماه گذشته شده است.

وزارت بهداشت لبنان تائید کرد که ارتش اسرائیل نه فقط مراکز درمانی وابسته به حزب امل، متحد حزب الله را هدف قرار می دهد، بلکه صلیب سرخ لبنان و خدمات درمانی دفاع مدنی لبنان زیر نظر وزارت کشور هم از حملات هوایی جنگنده‌های صهیونیستی در امان نیستند.

در حال حاضر سیستم مراقبت های بهداشتی لبنان با کمبود شدید نیروی انسانی در آستانه سقوط است. در حالی که تجهیزات پزشکی کم می‌شود، کارکنان بهداشتی بیشتری زخمی یا شهید می شوند.

 

چرایی حملات سیتماتیک به مراکز درمانی

به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها در حملات خود علیه مراکز درمانی لبنان اهداف چندگانه‌ای را دنبال می کنند:

  • فشار برای مهاجرت مردم: بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یکی از ابزار غیرمشروع متجاوزین صهیونیست برای فشار بیشتر به مردم لبنان است. با تعطیلی مراکز درمانی و بهداشتی، ساکنان مناطق بحران زده چاره‌ای جز مهاجرت و خروج از مناطق بحرانی را نخواهند داشت. این روش غیرانسانی را صهیونیست‌ها در بمباران غزه نیز بکار برده بودند تا مردم را ناچار به کوچ اجباری کنند. 
  • تشدید شکاف داخلی در جامعه لبنان: از سوی دیگر هدف قرار دادن مراکز درمانی در جنوب لبنان باعث فشار بر سایر مراکز درمانی در مناطق شمالی و دیگر بخش‌های لبنان خواهد شد و این وضعیت به زعم صهیونیست‌ها باعث خواهد شد تا گروه‌های مختلف در جامعه لبنان رودرروی هم قرار گیرند. در واقع فشار بیشتر اسرائیل بر جنوب لبنان باعث فشار بیشتر بر اهالی شمال نیز خواهد شد و این وضعیت به تشدید شکاف‌های داخلی در لبنان منجر خواهد شد.

    ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

    برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


چهار شنبه 2 آبان 1403 - 18:51:33