معادله «توازن وحشت» و نگرانی صهیونیست ها/ «حیفا در برابر ضاحیه»

دو شنبه 30 مهر 1403 - 20:0:0
معادله «توازن وحشت» و نگرانی صهیونیست ها/ «حیفا در برابر ضاحیه»

سیاست توازن وحشت یعنی در شرایطی که رژیم برای قدرت‌نمایی و جبران ناکامی‌های گسترده خود در میدان نبرد غزه و لبنان بر سیاست ترور رهبران مقاومت متمرکز شده، مقاومت نیز با هدف قرار دادن محل زندگی نتانیاهو معادله جدیدی را باز کرده که طی آن رهبران صهیونیستی در سیبل اهداف عملیاتی قرار دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های صهیونیستی روز شنبه از هدف قرار گرفتن خانه نتانیاهو در شهر قیصریه توسط یک پهباد انتحاری خبر دادند که به گفته این رسانه‌ها انفجار بزرگی در نتیجه این اصابت بوجود آمد.  

اتهام‌پرانی‌ علیه ایران؛ شانه خالی کردن از مواجهه با حزب‌الله

نتانیاهو که به گفته رسانه‌های صهیونیستی در زمان حادثه در محل حضور نداشته است، بالافاصله انگشت اتهام را به سوی ایران نشان داد و در حالی که گفته می‌شود جلسات کابینه را به مخفیگاه انتقال داده است، تهدید کرد که عوامل ایرانی "اشتباه فاحشی مرتکب شدند" و این سوءقصد مانع از ادامه جنگ اسرائیل نخواهد شد.

معادله توازن وحشت

پس از حمله روز گذشته خبرها حاکی از آن است که اسرائیل سریعاً تدابیر امنیتی را برای شخصیت‌های ارشد سیاسی، نظامی و امنیتی به اجرا درآورده و از ترس اینکه محل نگهداری آنها هدف قرار گیرد، تحرکات آنها بسیار محدود و در خفای کامل صورت می‌گیرد.

بیشتــر بدانیــد: 

«پرسش» درباره فلسطین از شما، «پاسخ» هوشمندانه با رهبر انقلاب

موضع شفاف «الازهر» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

در اینباره لیئور اکرمن، از مقام‌های سابق شاباک عنوان داشت: حزب الله هنوز تنها از یک هشتم از توانمندی‌هایش استفاده کرده است.

معاون رئیس دفتر سیاسی حزب الله نیز در مصاحبه با شبکه الجزیره در پاسخ به سوالی در خصوص حمله پهپادی روز گذشته به منزل نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «مقاومت، بنیامین نتانیاهو را بدون مجازات رها نخواهد کرد. او نباید احساس امنیت کند. جهان بدون نتانیاهو جای بهتری خواهد بود».

به نظر می‌رسد این اظهارات مقام ارشد حزب الله در راستای راهبرد اجرای «حیفا در برابر ضاحیه» در یک سال سپری شده از جنگ به در پیش گرفتن سیاست توازن وحشت اشاره دارد یعنی در شرایطی که رژیم برای قدرت‌نمایی و جبران ناکامی‌های گسترده خود در میدان نبرد غزه و لبنان بر سیاست ترور رهبران مقاومت متمرکز شده، مقاومت نیز با هدف قرار دادن محل زندگی نتانیاهو معادله جدیدی را باز کرده که طی آن رهبران صهیونیستی در سیبل اهداف عملیاتی قرار دارند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 30 مهر 1403 - 19:27:31

دسته بندی :