موضع شفاف «الازهر» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

دو شنبه 30 مهر 1403 - 15:0:0
موضع شفاف «الازهر» در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به رغم سکوت حاکمان سازشکار عرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، حمایتهای «الازهر» از مردم فلسطین و آگاه سازی ملتها با استناد به هویت تاریخی قدس، صهیونیستها را در تحقق پروژه‌های اشغالگرانه ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  یکی از نهادهای دینی در جهان اسلام که نقش و جایگاه ویژه‌ای در بین مسلمانان سنی‌مذهب داشته است، موسسه «الازهر» مصر است که در یکسال گذشته از تریبون‌های مختلف از مردم بی‌دفاع غزه حمایت کرده و خواستار اتحاد علیه رژیم اشغالگر شده است.

در بیانیه الازهر آمده است: شهدای مقاومت فلسطین مبارزان واقعی مقاومت بودند که دشمنشان را به وحشت انداختند و ترس و رعب را در قلب‌های آنها وارد کردند. آنطور که دشمن با فریب و نیرنگ می‌خواهد آنها را تروریست جلوه دهد این اعضای مقاومت تروریست نبودند بلکه مبارزان واقعی مقاومت بودند که به خاک وطن خود چنگ زدند تا اینکه خداوند شهادت را روزی آنها کرد. آنها با حیله و تجاوز دشمن مقابله کرده و از سرزمین و مسئله آنها و مسئله ما دفاع می‌کنند.

بیشتــر بدانیــد:

عملی شدن دستورالعمل های نژادپرستانه یوآوگالانت

بزرگداشت شهیده «محاسن الخطیب» در دانشگاه صدا و سیما

الازهر بلافاصله پس از شروع حملات ارتش اشغالگر به غزه، از ملتهای مسلمان خواست تا علیه این رژیم به پا خیزند و از دول اسلامی نیز درخواست کرد تا در روابط خود با آمریکا به عنوان حامی صهیونیست‌ها تجدیدنظر کنند و از این کشور به عنوان «استکبار» یاد کرد.

احمد الطیب، شیخ الازهر، حتی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، گفت که جهان بدون اصول انسانی یا دستورالعمل‌های اخلاقی در مسیر اشتباهی پیش می‌رود و در صورت تداوم وضعیت فعلی، ما شاهد گسترش بی‌سابقه جنایت، نفرت، ویرانی، جنگ و خشونت خواهیم بود.

الازهر فقط به درخواستهای شفاهی و بیانیه‌های حمایتی اکتفا نکرد و در عمل نیز حمایت خود را از مردم غزه نشان داد.

در اول نوامبر 2023، به عنوان بخشی از کمپین "کمک به غزه"، اولین کاروان از زکات و خانه خیریه مصر به سمت غزه راه اندازی شد که شامل 18 کامیون پر از دارو، پزشکی، غذا و امداد به نوار غزه بود. حتی دیگر کمک‌های مالی هم از سوی این موسسه به مردم فلسطینیان جمع‌آوری شد تا بخش اندکی از آلام ساکنان این باریکه را التیام دهند.  

اهمیت حمایت‌های الازهر از آرمان فلسطین

موضع الازهر در حمایت از مردم فلسطین از این بابت مهم به نظر می‌رسد که حاکمان سازشکار عرب که می‌توانستند در مجامع بین‌المللی و با تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی، نقش مهمی در توقف ماشین جنگ این رژیم داشته باشند.

متاسفانه در یکسال گذشته چشم خود را به روی جنایتهای اسرائیل در غزه بسته‌اند و حتی در خفا از این رژیم حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند و همین مواضع انفعالی سران تل‌آویو را به ادامه نسل‌کشی در غزه گستاخ‌تر کرد.

حاکمان مرتجع عرب، رهبران حماس را تروریست می‌دانند اما از نظر الازهر، آنها قهرمانان واقعی هستند که با حمایتهای مسلمانان می‌توانند سرزمینهای از دست رفته را دوباره آزاد کنند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 30 مهر 1403 - 16:31:28