اعلان جنگ صهیونیست‌های یاغی علیه سازمان ملل متحد

دو شنبه 30 مهر 1403 - 18:0:0
اعلان جنگ صهیونیست‌های یاغی علیه سازمان ملل متحد

ماده ۶ منشور سازمان ملل متحد به‌صراحت بیان می‌کند، یکی از اعضای سازمان ملل متحد که به طور مداوم اصول مندرج در منشور را نقض کرده باشد، ممکن است با توصیه شورای امنیت و رأی مجمع عمومی از سازمان اخراج شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سال گذشته اسرائیل حملات متعددی به چندین کشور و مناطق اشغالی ازجمله نوار غزه، کرانه باختری، لبنان، سوریه، یمن و ایران انجام داد، اما فراتر از این کشورها، به طور بی‌سابقه سازمان ملل متحد را هدف حملات کلامی خود قرار داده و به نظر می‌آید علیه این سازمان جهانی اعلان جنگ کرده است.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر، شواهد متعددی از این رویکرد وجود داشته است:

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، این نهاد را تحقیرآمیز، خانه‌ای تاریک و باتلاقی مملو از نفرت یهودستیزانه توصیف کرد.

بیشتــر بدانیــد:

«پرسش» درباره فلسطین از شما، «پاسخ» هوشمندانه با رهبر انقلاب

عملی شدن دستورالعمل های نژادپرستانه یوآوگالانت

سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد در حالی که پشت تریبون مجمع عمومی بود، منشور این سازمان را با دستگاه خردکن نابود و اعلام کرد، مقر سازمان ملل متحد در نیویورک باید بسته و از روی زمین محو شود.

وزیر امور خارجه اسرائیل، دبیرکل سازمان ملل متحد را به اشتباه محکوم نکردن حملات ایران علیه رژیم اشغالگر متهم کرد، وی را «عنصر نامطلوب اسرائیل» خواند و ورودش را به این رژیم ممنوع اعلام کرد.

اسرائیل مانع از تحقیقات کمیسیون سازمان ملل متحد درباره حملات هفتم اکتبر 2023 شد.

کنست اسرائیل در حال بررسی معرفی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد (آنروا) به عنوان «سازمان تروریستی» است.

ارتش اسرائیل در یک سال گذشته به طور مداوم به مدارس، انبارها و اردوگاه‌های پناهندگان سازمان ملل متحد در غزه حمله کرده است و در نتیجه این حملات ۲۲۸ کارمند سازمان ملل متحد جان باخته‌اند. به نقل از دبیرکل سازمان ملل، این بیشترین تعداد جان باختگان ملل متحد در درگیری یا فاجعه طبیعی از زمان تأسیس سازمان ملل متحد است.

ارتش اسرائیل به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در جنوب لبنان نیز حمله و پنج کلاه‌آبی این سازمان را مجروح کرده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


دو شنبه 30 مهر 1403 - 16:58:49