برای آمریکا دشمنی دشمن تر از «ایران» نیست...

چهار شنبه 25 مهر 1403 - 23:0:0
برای آمریکا دشمنی دشمن تر از «ایران» نیست...

دو رئیس جمهور اسبق جمهوری‌خواه آمریکا، ایران را تهدید به حمله نظامی کردند. جورج بوش، ایران را بخشی از ائتلاف ادعایی موسوم به «محور شرارت» نامید و دونالد ترامپ ترامپ نیز با ابزار ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس را به شهادت رساند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رؤسای جمهور دموکرات معمولاً از شیوه‌های نرم از جمله دیپلماسی یا برانگیختن آشوب‌های داخلی در داخل ایران بهره می‌برند و شیوه توافقات صلح‌آمیز برای به سرانجام رساندن اهداف‌شان را کم‌هزینه‌تر از دیگر روش‌های معمول می‌دانند. در یکی از آخرین مصاحبه‌های انجام شده با کامالا هریس، نامزد ریاست جمهوری دموکرات، وی علنی ایران را بزرگ‌ترین دشمن آمریکا معرفی و اولویت سیاست خارجی اش را مخدوش کردن پرونده هسته‌ای اعلام کرد.

بیشتــر بدانیــد:

ماجراجویی نتانیاهو در «جبالیا»؛ تأمین امنیت شهرک‌نشینان یا مسلخگاه نظامیان؟!

نگاهی آماری و ارقامی به یکسال نبرد حزب‌الله با اسرائیل

رویکرد رؤسای جمهور دموکرات در مقابل ایران، به صورت ظاهری رساندن اهداف مقام های واشنگتن به وسیله برگزاری مذاکرات و دیپلماسی است. البته «الاغ‌ها» در آمریکا سابقه طولانی در معماری و وضع تحریم‌های اولیه و ثانویه علیه اقتصاد ایران دارند.

برجام بر دو محور استوار بود؛

*از سویی از میزان و شدت تحریم‌های اقتصادی اعمال شده بر ایران می‌کاست

* از سوی دیگر میزان کنترل بر برنامه هسته‌ای کشورمان را افزایش می‌داد؛ اما سیاست‌های دموکرات‌ها در همین نقطه به پایان نرسید، زیرا در دوره اوباما تحریم‌ها مجدد علیه ایران اعمال شد.

بنابراین محدودیت و اعمال فشار بر پرونده هسته‌ای ایران اولویت هر دو حزب مورد نظر در آمریکاست. تنها موردی که باعث وجه تمایز آنها می‌شود، ابزارهای مورد استفاده شان برای پیش برد اهداف است. در نتیجه، مقام های ایرانی برای مقابله با دشمن باید متناسب با روش اعمال شده از سوی آن‌ها، شیوه پاسخ‌گویی متفاوتی برای محدود کردن آمریکایی‌ها استفاده کنند. 

برای مطالعه بیشتر به «راهبرد معاصر» مراجعه کنید.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


چهار شنبه 25 مهر 1403 - 18:22:19

دسته بندی :