نخستین واکنش رئیس ستاد ارتش اشغالگر به حمله پهپادی حزب الله

دو شنبه 23 مهر 1403 - 12:22:12

هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در بازدید از پایگاه تیپ گولانی که هدف حمله مرگبار پهپادی حزب‌الله قرار گرفت، این حمله را سخت و دردناک توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از المنار، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند که رئیس ستاد ارتش اشغالگر از پایگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه «بنیامینا» در جنوب بندر اشغالی حیفا که یکشنبه شب هدف حمله مرگبار حزب الله قرار گرفت، بازدید کرد.
«هرتزی هالیوی» در این بازدید گفت: ما در وضعیت جنگی به سر می‌بریم و حمله به پایگاه آموزشی (تیپ گولانی) در عمق (اسرائیل) حادثه‌ای سخت و نتایج آن دردناک بود.

گالانت؛ وزیر جنگ اسرائیل نیز در بازدید از این پایگاه گفت: حمله پهپادی به سالن غذاخوری نظامیان تیپ گولانی حادثه دشوار با نتایج دردناک است. در مواجهه با تهدید پهپادها، ما تلاش‌‌هایی را متمرکز کرده و در حال توسعه راه‌حل‌هایی هستیم که به مقابله با این تهدید کمک می‌کند.
ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره بازدید رئیس ستاد ارتش اشغالگر از پایگاه تیپ گولانی در حالی است که برخی رسانه‌ها یکشنبه شب اعلام کردند که هرتزی هالیوی نیز در این پایگاه حضور داشته و هدف اصلی حزب‌الله از حمله پهپادی مرگبار بوده است.
ارتش رژیم صهیونیستی به هلاکت چهار تن از نظامیان خود در حمله پهپادی منحصربه‌فرد حزب الله لبنان علیه پایگاه نظامی بنیامینا اذعان کرد. ارتش این رژیم همچنین اذعان کرد که ۶۷ تن از این نظامیان زخمی شده‌اند که حال هفت از آنها وخیم گزارش شده است.
برخی منابع رسانه‌ای شمار زخمی‌ها را ۱۰۰ تن و شمار کشته ها بیشتر از آمار رسمی اعلام کرده‌اند.

جزئیات عملیات ویژه ترکیبی حزب‌الله لبنان در حیفا و پیامش به اشغالگران

حزب‌الله لبنان بامداد امروز (دوشنبه) جزئیات عملیاتی که شامگاه یکشنبه علیه اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه «بنیامینا» در جنوب حیفا انجام گرفت را با تایید کشته و زخمی شدن ده‌ها افسر و سرباز منتشر کرد.
اتاق عملیات مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای هشدار قبلی خود را یادآور شد که اصرار اشغالگران در حمله به مردم شریف لبنان در سراسر نقاط این کشور استوار، حیفا و غیر حیفا را آماج موشک‌ها و پهپادهای مقاومت قرار خواهد داد، مانند کریات شمونا، المطله و دیگر شهرک‌های مرزی با لبنان.
در این بیانیه به برخی از اطلاعات مربوط به اهداف حساس نظامی اسرائیل و تأسیسات حیاتی این رژیم در فلسطین اشغالی به ویژه در شهر حیفای اشغالی اشاره شده که توسط پهپادهای «هدهد» جمع آوری شده‌ یا جمع‌آوری می‌شوند.

در این بیانیه تاکید شده است: اشغالگران پس از انجام عملیات امنیتی و ترور رهبران به ویژه دبیرکل سید حسن نصرالله قمار کردند که مقاومت نتواند تهدید خود را عملی کند. اشغالگران به هشدارهای آن توجه نکردند و همچنان به حملات علیه مردم شریف ما و انجام هولناک‌ترین قتل عام علیه زنان و کودکان به ویژه در شهر بیروت و ضاحیه جنوبی پافشاری کردند.
اما پس از همه موارد فوق، تصمیم رهبری مقاومت این بود که «این دشمن را ادب کند و در هر زمانی که بخواهد و در هر مکانی که بخواهد، چه مخفیانه و چه علنی، مقداری از توانایی‌هایش را نشان دهد». هدف قرار دادن یکی از اردوگاه‌های تیپ گولانی، در بنیامینا، در جنوب شهر حیفای اشغال شده، برای بسیاری از شهرک نشینان ناشناخته بود.
در بیانیه اتاق عملیات مقاومت آمده است: «نیروی موشکی مقاومت در یک عملیات کیفی و ترکیبی، ده‌ها موشک به سمت اهداف مختلف در مناطق نهاریا و عکا با هدف مشغول کردن سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل شلیک کرد. همزمان نیروی هوایی مقاومت گروهی از پهپادهای مختلف را پرتاب کرد که برخی از آنها برای اولین بار به سمت مناطق مختلف در عکا و حیفا پرتاب شدند و مورد استفاده قرار گرفتند.
پهپادهای خاص بدون شناسایی موفق شدند به رادارهای پدافند هوایی اسرائیل نفوذ کنند و در یک اردوگاه آموزشی تیپ گولانی در منطقه بنیامینا به هدف خود رسیدند و در اتاق‌هایی که ده‌ها افسر و سرباز اشغالگر حضور داشتند منفجر شدند درحالیکه در حال آماده شدن برای شرکت در حمله به لبنان بودند، ده‌ها تن از جمله افسران ارشد کشته و زخمی شدند.

مقاومت اسلامی با شریف‌ترین مردم، عهد می‌بندد که سپر حفاظتی آنها باقی بماند و اجازه ندهد این دشمن بزدل آنها را منزوی کند.
در پایان این بیانیه، اتاق عملیات مقاومت اشغالگران را تهدید کرد: اگر تصمیم به ادامه حمله به مردم سرافراز و عزیزمان بگیرید، آنچه امروز در جنوب حیفا شاهد آن بودید، تنها مقایسه کوچکی است با آنچه در انتظارش هستید.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


دو شنبه 23 مهر 1403 - 12:22:6