رتبه سوم تولید نفت و سوخت مایع در اوپک به نام ایران

یک شنبه 22 مهر 1403 - 9:0:0
رتبه سوم تولید نفت و سوخت مایع در اوپک به نام ایران

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی نوشت: ایران در سه ماه سوم سال جاری میلادی روزانه ۴ میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه نفت و سوخت مایع تولید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایران در سه ماه سوم سال جاری میلادی روزانه چهار میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه نفت و سوخت مایع که عمدتا شامل میعانات گازی است، تولید کرده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود این آمار را اعلام کرده است.

بر اساس این آمار، تولید نفت و سوخت مایع ایران در این بازه زمانی نسبت به سه‌ماهه قبل یعنی سه‌ماهه دوم، روزانه ۱۰۰ هزار بشکه بیشتر شده است.

بیشتــر بدانیــد:

اقتصاد فروپاشیده رژیم صهیونیستی نتیجه تحمیل جنگ غزه

این آمار بدان معناست که ایران در سه ماه سوم، به جز تولید روزانه سه میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه نفت خام، روزانه یک میلیون و ۹۰ هزار بشکه سوخت مایع تولید کرده است. درنتیجه همچنان که جایگاه سوم تولید نفت در اوپک را در اختیار دارد، جایگاه سوم تولید سوخت مایع در برآوردهای این سازمان را نیز به خود اختصاص داده است.

عربستان سعودی با تولید ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه‌ نفت و سوخت مایع در روز در جایگاه نخست و عراق با تولید چهار میلیون و ۵۳۰ هزار بشکه نفت و سوخت مایع در رتبه دوم قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت انرژی آمریکا، متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ روزانه دو میلیون و ۸۷۰ هزار بشکه و متوسط تولید نفت و سوخت مایع در همین سال روزانه سه میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه برآورد شده است.

به طور کلی از کل 42 میلیون و 400 هزار بشکه نفت و سوخت مایعی تولیدی اوپک در این سه‌ماهه، 10 و چهار دهم درصد آن را ایران تولید کرده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 21 مهر 1403 - 19:9:35