در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

کارشناس تونسي : سفر عراقچي به لبنان و سوريه جسورانه بود

دو شنبه 16 مهر 1403 - 12:47:14

پژوهشگر مسائل بین‌الملل از تونس تاکید کرد سفر جسورانه وزیر خارجه ایران به بیروت براي رژيم صهيونيستي و آمريکا  چالش بسیار بزرگی بود چرا که رژيم اشغالگر مدعي بود به هر هواپیمای ایرانی که به فکر فرود در فرودگاه بین المللی بیروت باشد, حمله خواهد کرد.

ویژه‌- الکوثر دکتر «سهام محمد عزوز» ، کارشناس و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با برنامه «قضيه ساخنه» شبکه الکوثر با اشاره به سفر رئيس دستگاه ديپلماسي ايران به بيروت در اوج بحران منطقه گفت: ابتکار عراقچی برای لبناني ها بسيار مهم بود چرا که درخواست هاي آنها به ويژه آتش بس همه از سوي رژيم صهيونيستي و متحدش يعني آمريکا رد شده بود و آنها از ورود کمک براي مردم لبنان جلوگيري مي کردند.

اين کارشناس درادامه تصريح کرد:  کشورهاي غربي و آمريکا چهره اي مزورانه و رياکاردارند و درحالي که از صلح دم مي زنند از موجوديت رژيم غاصب با تمام وجود و امکانات حمايت مي کنند و رژيم موقت هم به اتکاي همين حمايتها در فلسطين و لبنان قتل عام و نسل کشي به راه انداخته است .
وی ادامه داد: سفر وزير خارجه ايران پیامی برای حامیان رژيم صهيونيستي بود ، اينکه  ایران به حمایت خود از محور مقاومت ادامه خواهد داد و  عقب نشینی نخواهد کرد.
اين کارشناس تونسي همچنين با اشاره به شايعات منابع عبري و غربي درخصوص ترور رهبران مقاومت ، افزود: ما در مرحله جدیدی هستیم و  اين سفر دیپلماتیک یک اقدام ضروری بود و باعث شرمساری آمریکایی‌هایی شد که مدعی راه‌حل‌ دیپلماتیک هستند اما تحولات نشان داد آنها خود فرمانده اين جنگ خونين هستند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 16 مهر 1403 - 12:47:8