گزارش برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

رهاورد سفر وزیر امور خارجه ایران به دمشق و بیروت

دو شنبه 16 مهر 1403 - 12:38:33

سفر وزیر امور خارجه جمهوري اسلامي ایران به بيروت و دمشق ، تقویت قدرت مقاومت اسلامي در  لبنان و فلسطین ارزيابي شد. 

ویژه ‌ -الکوثر گزارش برنامه «مع المراسلين» شبکه الکوثر حاکيست، سيد عباس عراقچی بعد از ورود به دمشق ديدارهاي فشرده اي با مقامات سوري داشت . وزیر امور خارجه ایران در  کاخ  رياست جمهوری با بشاراسد ديدار و گفتگو کرد.
بشار در اين نشست تاکید کرد: مقاومت حق مشروع است و پاسخ قوي و قاطع ایران به اقدامات متجاوزانه رژيم صهيونيستي نشان داد که محور مقاومت توانایی بازدارندگی را در برابر دشمن صهيونيستي دارد .
در اين ديدار، عراقچی نیز بر اعتماد به قدرت مقاومت در برابر دشمنان تاکید کرد و گفت:  کشورهاي محور مقاومت براي نابودی رژيم اشغالگر اسرائیل بايد باهم هماهنگ عمل کنند.
رئيس دستگاه دیپلماسی ایران با همتاي سوري خود، بسام صباغ، نيز ديدار و درباره  آخرین تحولات منطقه به ویژه فلسطین و لبنان گفتگو کرد.
عراقچی همچنين بعداً در یک کنفرانس مطبوعاتی در مقر سفارت ایران در دمشق تاکید کرد که واکنش جمهوري اسلامي ایران به هرگونه حمله اسرائیل  قطعي خواهد بود و هر اقدام احمقانه دشمن صهيونيستي با پاسخ محکم و قاطع تهران روبرو خواهد شد.
سيد عباس عراقچي در پایان این سفر همچنین با رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین فعال در سوریه دیدار و با آنها درباره راه‌های تقویت  همکاري ها درخصوص کمک به مردم فلسطین و غزه گفتگو کرد.
به گفته ناظران، هدف سفر وزير خارجه ايران به سوريه در وهله اول هماهنگی دو کشور در بالاترین سطوح براي  تقویت قدرت مقاومت لبنان و فلسطین و در مرحله بعد, استفاده از تمامی امکانات براي حمایت از آوارگانی عنوان شدت که از جنوب لبنان وارد سوریه شده اند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 16 مهر 1403 - 12:38:18