زندگی با لبخند، حق کودکان مظلوم غزه

یک شنبه 15 مهر 1403 - 19:0:0
زندگی با لبخند، حق کودکان مظلوم غزه

 شرکت کنندگان در سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در اولین روز گشایش این جشنواره، با در دست گرفتن پلاکاردهایی با کودکان غزه و لبنان همدردی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان در شرایطی برگزار می‌شود که چندین روز از شهادت مجاهد والامقام و پرچمدار مقاومت منطقه، شهید سید حسن نصرالله و فرمانده مخلص و پاکباز ایران و امت اسلامی سردار عباس نیل‌فروشان می‌گذرد و حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی به لبنان و غزه ادامه دارد.

در اولین روز این رویداد کودکان پلاکاردهایی را در دست می‌گرفتند که روی آن جملاتی با مضمون حمایت از کودکان غزه و جهان نقش بسته بود. شرکت‌کنندگان با جملاتی همچون «کودکان غزه حق زندگی با لبخند را دارند»، «کودکان غزه حق دارند در آرامش و امنیت بزرگ شوند» و «شادی و بازی کردن حق همه بچه‌هاست» عکس یادگاری می‌گرفتند.

همدلی و همدردی با کودکان مظلوم غزه و لبنان

همچنین بخشی از جشنواره به اکران فیلم‌های مرتبط با کودکان غزه اختصاص پیدا کرده است. در بخش ویژه کودکان غزه ۱۷ فیلم کوتاه به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید:

«پروانه‌های مقاومت در شهرِ زندگی»؛ شعار جشنواره فیلم کودک

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی به جشنواره به همدلی و همدردی با کودکان مظلوم غزه و لبنان اشاره کرد و نوشت: سینما محصور در فرم، تکنیک و ساختار نبوده و نیست بلکه وظیفه دارد طعم صلح و عدالت را در ایران اسلامی و جهان انسانی یادآور شود، به گونه‌ای که از یک سو محروم‌ترین کودکان و نوجوانان ایرانی را در این رؤیای دست نیافتنی حاضر نموده و مشارکت دهد و از سوی دیگر بتواند همدلی و همدردی خویش را با کودکان مظلوم غزه و لبنان بازنمایی کند.

«پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی»

ین جشنواره با فراهم کردن بستری برای نمایش فیلم‌هایی با مضامین صلح و مقاومت، هم به تقویت پیام‌های انسانی و هم به افزایش آگاهی از وضعیت کودکان در فلسطین و لبنان کمک می‌کند.

برگزاری چنین رویدادهایی در ایران می‌تواند پاسخی به خشونت‌های منطقه و نشان‌دهنده تعهد ایران به حمایت از کودکان در این مناطق باشد. شعار این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «پروانه‌های مقاومت در شهر زندگی» است.
سی وششمین جشنواره بین اللملی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۱۴ تا ۱۹ مهرماه به دبیری مجید زین‌العابدین در شهر اصفهان برگزار می‌شود.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 15 مهر 1403 - 12:55:54

دسته بندی :