ای اعراب! یا به پا خیزید یا بمیرید.../ رژیم اشغالگر تشنه به خون بشریت

یک شنبه 15 مهر 1403 - 16:0:0
ای اعراب! یا به پا خیزید یا بمیرید.../ رژیم اشغالگر تشنه به خون بشریت

یکی از اساتید دانشگاه قاهره به شدت از انفعال جهان عرب در برابر رژیم صهیونیستی و ارتکاب جنایات این رژیم علیه فلسطینیان و لبنانی ها انتقاد کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از رای الیوم، مصطفی النشار استاد دانشگاه قاهره در مطلبی تحت عنوان «ای اعراب یا به پا خیزید یا بمیرید»، بیان کرد: خواری اعراب به حدی رسیده است که بیم پایان موجودیت آنها می رود. ای اعراب غیرت و کرامت عربی کجا رفته است که زندگی عادی را دنبال می کنید در حالی که برادران شما در فلسطین و لبنان شبانه روز کشته می‌شوند و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهید.

وی افزود: در حالی که جوانان غربی در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به پا خاسته و کشتار ملت فلسطین به ویژه کودکان و زنان را محکوم می کنند، شاهد هستیم که جوانان، شیوخ و حکام ما غرق در لذت‌ها و لهو و لعب هستند و شاهد کوچکترین تحرک در جهان عرب حتی به شکل صوری هم نیستیم تا آنچه از کرامت عربی باقیمانده را نجات دهند.

النشار تاکید کرد: آیا منتظرید که همه جهان عرب را اسرائیل ببلعد. پس از اشغال جنوب لبنان به کل لبنان و سپس یمن و عراق به بهانه دفاع از امنیت اسرائیل یورش خواهد برد. آیا سران عرب متوجه رژیم اشغالگر تشنه به خون اعراب نیستند؟ اتحادیه عربی که سالانه میلیون ها دلار صرف آن می کنیم کجاست؟ آیا زمان نشست در سطح سران عربی برای بررسی واکنش عربی فرا نرسیده است؟ توافق دفاع عربی مشترک سیزده بندی کجاست که حمله به هر کشور عربی به مثابه حمله به دیگر کشورهای عربی است؟ آیا آنچه در لبنان رخ می دهد به مثابه حمله به یکی از کشورهای عربی امضا کننده پروتکل دفاع عربی مشترک نیست؟

بیشتر بخوانید:

«مرشد مقاومت» چه گفت که امید در دل مردم داغدار لبنان و فلسطین زنده شد؟

نقش لجستیکی سوریه در جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی

وی افزود: ما به عنوان کشورهای ضعیف و عقب مانده گول بهانه‌های اسرائیل را می خوریم و دنباله رو خط رسانه ای غربی و صهیونیستی هستیم که که حمله به حماس و حزب الله را دفاع از خود می داند و فراموش کرده ایم که این بهانه ای از سوی اشغالگران برای ایجاد واقعیت جدید در منطقه است. این اولین نیرنگ و آخرین آن نیست. اسرائیل به دنبال این است که در فرصت مناسب به کالبد بیمار عربی را بشکافد و طرح بزرگ خود یعنی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات را پیاده کند.

النشار گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال تغییر نقشه خاورمیانه است تا در آن حاکم و سرور باشد. آیا اعراب با برگزاری نشست سران عرب به اسرائیل نه خواهند گفت!؟ آیا بر سر اشغالگران فریاد خواهند زد که جنگ نازی و آپارتایدی خود را فورا متوقف و ادست از سر لبنان و فلسطین بردارید و داخل مرزهای قبل از ۱۹۶۷ بمانید و گرنه جنگ تمام عیار در منطقه در دفاع از منافع عربی و صیانت از کرامت اعراب به راه خواهد افتاد! ای اعراب یا برخیزید یا بمیرید و گزینه سومی در کار نیست.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 15 مهر 1403 - 12:41:36