متوقف کردن تجاوزات رژیم اشغالگر به لبنان ؛ محور دیدار عراقچی و بشار اسد

شنبه 14 مهر 1403 - 14:22:41

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به کشورهای منطقه در دمشق حضور دارد با رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های سوریه گزارش دادند بشاراسد درباره راه‌های متوقف کردن تجاوزات اسرائیل به لبنان و کمک به برادران لبنانی در سطوح مردمی و رسمی با عراقچی گفت‌وگو کرده است.
عراقچی پیش از دیدار با اسد با  بسام صباغ، وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

سوریه دومین مقصد از سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه کشورمان است. وی روز گذشته به لبنان سفر کرد و با نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشبرد امور در لبنان و نبیه بری، رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران در خصوص اهداف سفر منطقه‌ای خود گفت: هدف من از سفر به دمشق ادامه رایزنی‌ها نسبت به تحولات منطقه است. در بیروت رایزنی‌های بسیار مهمی با مقامات دولت لبنان داشتیم، بحث‌های خوبی در آنجا شد و ادامه آن را برای رایزنی و مشورت‌های بیشتر در دمشق انجام خواهیم داد.
وی افزود: ما همیشه نسبت به تحولات منطقه در رایزنی نزدیکی با دوستانمان در دولت سوریه بودیم. مهم‌ترین بحث روز بحث آتش‌بس در لبنان و به‌ویژه در غزه است، ابتکاراتی در این زمینه وجود دارد و رایزنی‌هایی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 14 مهر 1403 - 14:21:47