حمله حزب الله به مقر موساد اسرائیل چه پیامدهایی دارد؟

جمعه 6 مهر 1403 - 15:0:0
 حمله حزب الله به مقر موساد اسرائیل چه پیامدهایی دارد؟

عبدالملک عیسی، استاد جامعه شناسی سیاسی و کارشناس مسائل جهان اسلام، در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره به حمله پیروزمندانه حزب الله لبنان به مقر جاسوسی موساد در اسرائیل اظهار کرد: هدف اصلی از تأسیس مقاومت اسلامی لبنان که در دهه هشتاد میلادی اتفاق افتاد؛ برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی و حنایات تروریستی آن بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالملک عیسی، استاد جامعه شناسی سیاسی و کارشناس مسائل جهان اسلام، در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر گفت: حزب الله؛ مقاومت اسلامی لبنان با هدف مقابله با اشغالگری اسرائیل در دهه 1980 تأسیس شد. اطلاعات و تجربه حزب‌الله در مقابله با رژیم جنایتکار صهیونیستی، بسیار گسترده است. حزب الله دارای بانک اطلاعاتی مهمی درباره اسرائیل است. مهم‌ترین آن‌ها این است که حزب الله بتواند تمام قد از جنبه امنیتی و ارتکاب جنایات تروریستی در مقابل آن بایستد. هرچند که اطلاعات آمریکا و انگلیس در خدمت حمایت از اسرائیل است.

 وی ادامه داد: زمانی که حزب الله به مقر موساد اسرائیل ضربه زد، یک نقطه ضعف اساسی در این رژیم ایجاد کرد، معمولاً وقتی این رژیم در مسائل امنیتی دچار دوراهی می شود، دست به ترور و جنایت بیشتر می شود. شهادت و ترور شهید اسماعیل هنیه یا عماد مغنیه و شهدای دیگر برای این بود که اسرائیل دچار ضعف امنیتی شد و در پی تضعیف مقاومت برآمد.

این استاد جامعه شناسی سیاسی افزود: هدف قرار دادن حزب الله و موساد به معنای فشار زیاد بر این رژیم است تا از میزان حمله به غزه کم کند. اما خساراتی که پس از آن هدف قرار دادن به این مقر شد، به دلیل سانسور رسانه ای و مطبوعاتی بر همگان پنهان مانده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 6 مهر 1403 - 11:10:53