داستان خدیجه کبری، داستان عشق و ایمان

سه شنبه 27 شهریور 1403 - 17:43:18

شیخ "طاها آزادی" پژوهشگر اسلامی به مناسبت سالگرد ازدواج "خدیجه کبری" سلام الله علیها با پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، به تشریح سرگذشت و ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه پرداخت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "شیخ طاها آزادی" در برنامه "خلیه حب" شبکه الکوثر گفت: حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از چنان عظمتی برخوردار است که هرچه درباره ایشان نوشته و تالیف شده باشد، باز هم ناکافی است. حضرت خدیجه فردی اصل و نسب دار از خانواده ای ریشه دار از اشراف عرب و مشهور به سخاوت و حسن خلق بود به طوری که اجداد و پدر آن حضرت به عنوان الگوهایی در جامعه آن روز مشهور بودند.

شیخ آزادی افزود: امام علی علیه السلام اولین یاور اسلام و حضرت خدیجه دومین کسی بود که با پول و جانش به یاری اسلام و پیامبر اسلام (ص) برخاست. او نقش بزرگی در گسترش دین اسلام و دفاع مستمر از پیامبر (ص) و حمایت مالی از ایشان ایفا کرد.

این پژوهشگر اسلامی افزود: حضرت خدیجه که از خانواده ثروتمندی بود زمانی که حضرت محمد (ص) را صادق و امین یافت، به ازدواج با ایشان تمایل پیدا کرد و امکانات مالی عظیم خود را در اختیار آن حضرت قرار داد تا صرف گسترش دین اسلام کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 27 شهریور 1403 - 17:43:1