خوانشی از سفر رئیس جمهور ایران به عراق

پنج شنبه 22 شهریور 1403 - 17:30:0
خوانشی از سفر رئیس جمهور ایران به عراق

حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر در تحلیل و بازخوانی سفر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران به عراق، گفت: اجرای کامل توافق‌های امنیتی ضامن تقویت ثبات و امنیت در ایران و عراق است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسن هانی زاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر با اشاره به سفر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران به عراق  گفت: اولین موضوعی که در سفر مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران به عراق مطرح می شود، بحث امنیت است تا از این طریق بی‌ثباتی، نفوذ در مرزهای ایران و حملات تروریستی در شمال غرب ایران، کنترل شود؛ پیش از این نیز برای کنترل مرزهای مشترک بین دو کشور و جلوگیری از ورود گروه‌های تروریستی، توافقاتی به امضا رسیده بود.

وی افزود: در این سفر موضوع تعهد اقلیم کردستان به توافقنامه قبلی و هماهنگی های سیاسی و اقتصادی بین دو کشور نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. دولت عراق در حال حاضر، مسأله خروج نیروهای آمریکایی از خاک خود را در دستور کار دارد، لذا پس از خروج، هماهنگی امنیتی جهت حفظ ثبات و امنیت با نیروهای نظامی بین ایران و عراق ضروری است.

هانی زاده تصریح کرد: ایران آماده ارائه انواع حمایت های نظامی و لجستیکی به نیروهای مسلح عراق است و 14 توافقنامه در زمینه های مختلف امضا شده است، زیرا هر دو کشور در نظر دارند تا سطح مبادلات تجاری را ارتقا داده و در سال های آینده به 20 میلیارد دلار برسانند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 22 شهریور 1403 - 13:0:32