برنامه رئیس جمهور در نخستین سفر خارجی خود

سه شنبه 20 شهریور 1403 - 11:37:7
برنامه رئیس جمهور در نخستین سفر خارجی خود

سفیر ایران در عراق گفت رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سفر دو روزه خود به عراق به شهرهای بغداد، بصره و همچنین منطقه کردستان عراق سفر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمدکاظم آل‌صادق» در خصوص سفر روز چهارشنبه «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به عراق گفت: «این سفر به دعوت «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در روز چهارشنبه 21 شهریورماه در راستای گسترش و تقویت روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی انجام می‌شود». 

سفیر ایران با بیان این‌که در این سفر علاوه بر مسائل دوجانبه، در مورد همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و همچنین تازه ترین تحولات غرب آسیا رایزنی و گفت‌وگو می‌شود، ادامه داد: «رئیس‌جمهور در این سفر مورد استقبال آقای السودانی قرار می‌گیرد و سپس با «عبداللطیف رشید» رئیس‌جمهور این کشور دیدار و رایزنی می‌کند». 

آل‌صادق همچنین با بیان این‌که در ادامه جلسه‌ کاری دو هیات ایرانی و عراقی به ریاست پزشکیان و السودانی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: «رئیس‌جمهور در این سفر همچنین با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز دیدار خواهد کرد و در ادامه در ضیافت شامی که به دعوت سرپرست پارلمان عراق برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد. در این ضیافت تعدادی از مقامات عراقی و همچنین افرادی از طیف‌های مختلف مذهبی، سیاسی، قومیتی عراق نیز مشارکت خواهند کرد».

سفیر ایران در عراق با بیان این‌که در این سفر بین مقامات دو کشور تفاهم‌نامه‌ای در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، بازرگانی، امنیتی، پست، ارتباطات، کشاورزی، هنری و ورزشی امضا می‌شود، تصریح کرد: «رئیس‌جمهور همچنین به استان بصره که در حقیقت به نوعی پایتخت اقتصادی عراق نیز است، سفر می‌کند». 

آل‌صادق گفت: این احتمال وجود دارد که در جریان سفر به بصره چندین پروژه اقتصادی نیز آغاز شود. 

او همچنین در پاسخ به این سوال که رئیس‌جمهور در جریان سفر به اقلیم کردستان عراق آیا فقط به اربیل خواهد رفت، گفت: «برنامه‌ریزی در مورد سفر رئیس‌جمهور به این منطقه در حال انجام است». 

سفیر ایران در عراق در پایان تصریح کرد: «به احتمال زیاد سفر رئیس جمهور به عراق دو روزه خواهد بود و زیارت عتبات عالیات نیز در برنامه این سفر قرار دارد». 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 20 شهریور 1403 - 11:37:0