مذاکرات ناامیدکننده و ادامه جنگ مرگبار غزه

پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 15:30:0
مذاکرات ناامیدکننده و ادامه جنگ مرگبار غزه

بیش از ١٣۵ هزار شهید و مجروح که اغلب از زنان و کودکان هستند، و بیش از ١٠ هزار مفقود و ویرانی‌های گسترده، نتیجه ٣٣۵ روز حمله پیاپی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی در خان یونس یک نفر به شهادت رسیده و ١٠ نفر مجروح شدند.

از سوی دیگر جنبش حماس صبح امروز پنج شنبه گفت: "ما نیازی به پیشنهاد‌های جدید نداریم. کاری که الان باید انجام شود، اعمال فشار بر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و کابینه این رژیم و الزام آنها به پایبندی به توافقهاست. " حماس ضمن هشدار درباره شگرد‌ها و حقه‌های نتانیاهو و استفاده وی از عامل مذاکرات برای طولانی کردن زمان جنگ تصریح کرد که هدف نتانیاهو از عدم عقب‌نشینی از محور صلاح‌الدین (فلادلفیا)، شکست مذاکرات آتش‌بس است.

همزمان خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی عالی‌رتبه گفته که موضوع مبادله اسرا و مناطق عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی هنوز مانع دستیابی به توافق درباره غزه هستند. همچنین ادعا کرد که مذاکره با حماس درباره تبادل اسرا و آتش‌بس نا‌امیدکننده است.

این مسئول گفت: "در این توافق هیچ اشاره‌ای به محور فلادلفیا نشده است و اختلاف موجود بر سر این است که آیا این منطقه جزء مناطق پر جمعیت دسته‌بندی شده است که اسرائیل باید از ان‌ها عقب‌نشینی کند. " همچنین خاطرنشان کرد که نگرانی‌های امنیتی "اسرائیل" باید در زمان اجرای هر‌گونه طرح آتش‌بس در اولویت قرار بگیرد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 15 شهریور 1403 - 15:34:17