افزایش تنش ها میان حزب‌الله و اسرائیل/ آیا جنگی تمام عیار در راه است؟

پنج شنبه 8 شهریور 1403 - 23:0:0
افزایش تنش ها میان حزب‌الله و اسرائیل/ آیا جنگی تمام عیار در راه است؟

آیا حملات حزب‌الله تبدیل به جنگ خواهد شد؟ حملات گسترده حزب‌الله لبنان علیه مواضع نظامی رژیم صهیونیستی که در پاسخ به ترور فؤاد شکر، فرمانده نظامی حزب‌الله انجام شد، واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری عربی ۲۱ به دنبال حمله گسترده‌ حزب‌الله علیه مواضع نظامی صهیونیست‌ها، در گزارشی به بررسی واکنش‌های مختلف فعالان شبکه‌های اجتماعی پرداخته است. در این گزارش آمده است:

همزمان با اعلام حزب‌الله لبنان مبنی بر انجام مرحله اول پاسخ به ترور فؤاد شکر، فرمانده نظامی حزب‌الله توسط صهیونیست‌ها، رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که جنگنده‌های این رژیم از نخستین ساعات صبح یکشنبه، ۴ شهریور بیش از ۵۰ حمله به روستاها و شهرک‌های جنوب لبنان انجام داده و آن را «حمله پیشگیرانه» نامیدند.

در حالی که تنش نظامی بین‌ دو طرف ادامه دارد و حمله به مواضع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی از جمله حمله حزب‌الله به پایگاه‌های نظامی اسرائیل با ۳۲۰ موشک به صورت پی در پی انجام می‌شود، مناظره بین تعدادی از تحلیلگران سیاسی و کسانی که پیگیر مسائل بین‌المللی هستند و همچنین بین فعالان شبکه‌های اجتماعی مختلف آغاز شده است. برخی می‌گویند: «جنگ بزرگی در حال شروع است» و برخی دیگر این مسئله را رد می‌کنند.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز به نقل از چند دیپلمات می‌نویسد: «اسرائیل و حزب‌الله به دنبال حملات روز یکشنبه پیام‌هایی را برای بالا نگرفتن آتش جنگ مبادله کردند». این دیپلمات‌ها تأکید کردند: «پیام اصلی حملات گسترده این بود که تشدید تنش به پایان رسیده است و هریک از دو طرف خواستار یک جنگ همه‌جانبه نیستند.»

خبرگزاری فرانس پرس نیز به نقل از یک مسئول بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا نوشت: «ایالات متحده آمریکا به ارتش اسرائیل کمک کرد که موشک‌های حزب‌الله لبنان را که به سمت اسرائیل شلیک کرده بود ردیابی کند.» این مسئول آمریکایی اشاره کرده است که «آمریکا به صورت مستقیم مداخله نکرده است».

طبق گزارش این خبرگزاری فرانسوی، مسئول فوق‌الذکر که خواست نامش فاش نشود، افزوده است: «ایالات متحده در عملیات پیشگیرانه اسرائیل شرکت نکرد و فقط اطلاعات امنیتی و عملیات ردیابی حملاتی را که از سوی حزب‌الله لبنان انجام می‌شد ارائه کرد.» وی همچنین اشاره کرد که «کمک آمریکا برای مقابله با این حملات ضرورتی نداشت.»

از سوی دیگر، پایگاه خبری عربی ۲۱ واکنش‌ها و توییت‌هایی را که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده، رصد کرده است. از جمله محمد المختار الشنقیطی، استاد امور بین‌الملل دانشگاه قطر، در حساب شخصی خود در شبکه ایکس نوشته است: «هرگونه حمله به اسرائیل از سوی ایران، حزب‌الله یا انصار الله، با هر نمادی که باشد، در خدمت غزه و فلسطین است.»

الشنقیطی افزوده است: «زیرا این حملات، رژیمی را که از تکه‌های بدن انسان‌ها ساخته شده، متزلزل می‌کند و اعتماد آن را نسبت به آینده خود تضعیف می‌کند. لذا ایجاد تشکیک در آن، خدمت رایگان به دشمن است، همچنین به ایران و متحدانش نیز خدمت می‌کند و به کسانی که بر خلاف وجدان ملت حرکت می‌کنند آسیب می‌زند.»

وی در توییتی دیگر نوشته است: «اگر نمایشنامه‌های خود علیه اسرائیل را به من نشان دهید، باور خواهم کرد که حملات حزب‌الله علیه اسرائیل فقط یک نمایش است.»

این درحالی است که ایهاب الاشری، فعال شبکه‌های اجتماعی توییت زده است: «طبیعتاً همین دلیل برای پایان دادن به جنگ اکتبر است؛ حزب الله یک ابرقدرت نیست تا با آمریکا که با ناوگان، پایگاه‌ها و هم‌پیمانانش آمده، مبارزه کند.»

الاشری در توییت خود که با واکنش گسترده روبه‌رو شد، نوشته است: «آمریکا در استفاده از سلاح هسته‌ای و محو هر کشور غیرهسته‌ای که موجودیت اسرائیل را در خطر بیندازد تردید نخواهد کرد، همه اینها یک جنگ فرسایشی است تا زمانی که فقط قدرت‌های هسته‌ای با هم رقابت کنند.»

حمود النوفلی، یکی دیگر از فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز در توییتی نوشت: «حزب الله با عکسبرداری دقیق، از پایگاه‌های صهیونیستی که در مرحله اول هدف قرار گرفتند، خبر می‌دهد. بازرسی هوایی از پایگاه‌ها با این دقت و به دلیل محرمانه بودن آنها، نفوذ امنیتی بزرگی به اعماق رژیم صهیونیستی است.»

علی ابا زین نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «آیا سید حسن نصرالله یا آقای خامنه‌ای گفته‌اند که به خاطر غزه جنگ همه جانبه را شروع می‌کنیم و تل‌آویو را هر روز با هزاران موشک بمباران می‌کنیم؟ نه.

اگر انتظار کار خاصی را دارید، این مشکل شماست.

این محور در حال حاضر با غزه است و برای دشمن هزینه‌های گزافی دارد، چه یمن، که محاصره دریایی خود را اعمال می‌کند و به عمق اسرائیل حمله می‌کند، یا حزب‌الله که صدها هزار شهرک‌نشین را آواره کرده است.»


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


پنج شنبه 8 شهریور 1403 - 19:34:22

دسته بندی :