راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) در تهران

یک شنبه 4 شهریور 1403 - 8:0:0

دلدادگان و جاماندگان اربعین حسینی (ع) روز یکشنبه همزمان با چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) به یاد پیاده‌روی اربعین از نجف به سوی کربلا، مسیری ۱۳ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را با پای پیاده طی می‌کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عزاداران اربعین حسینی (ع) در تهران پس از قرائت زیارت اربعین، مسیر ۱۳ کیلومتری از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را به امید بهره‌مندی از ثواب پیاده‌روی نجف تا کربلا پیاده طی می‌کنند.

این مراسم از ساعت 5:30 صبح امروز از میدان امام حسین(ع) با قرائت زیارت اربعین آغاز شده است.

علاوه بر مسیر اصلی، ۶ مسیر فرعی از ورامین، قرچک، باقرشهر، کهریزک، شمال و جنوب بزرگراه شهید رجایی، سلمان فارسی و چهاردانگه برای این مراسم عظیم در نظر گرفته شده است.

در طول مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین بیش از ۲ هزار موکب مردمی برپا شده و خدمات مختلفی به شرکت کنندگان در این همایش عظیم ارائه می‌کنند.

در این روز، ۱۱۰ پردیس فرهنگی وهنری به اجرای تعزیه پرداخته و منبرهای کوتاه، چارپایه خوانی، کرسی‌های تلاوت و نماز جماعت برپا می‌شود، ضمن این که غرفه های ویژه کودکان، مادران و فرزندان شیرخواره و ۵۰ غرفه روایت‌گری حماسه مقاومت مردم غزه و بیان جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل فعال است.

در همین راستا آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برای پذیرایی از زائرین ۲۳ هزار پرس غذای گرم، ۲۰۰ هزار غذای سرد، ۱۵ هزار لیتر شربت، ۴۰ هزار لیوان چای، ۳۰ هزار کیک، ۴۰۰ کیلو خرما و ۱۴۰ هزار بطری آب سرد در این روز میان زائران توزیع خواهد کرد.

پیاده‌روی جاماندگان برای اولین بار، در اربعین سال ۱۳۹۲ با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان به صورت خودجوش از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد و پس از آن هر ساله بر عظمت این حرکت افزوده شد و از سال ۱۳۹۴ با ورود دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی این حرکت با برنامه‌ریزی و انسجام بهتری برگزار می‌شود.

امروز (یک شنبه) 20 صفر 1446 هجری قمری - 4 شهریور 1403، اربعین شهادت حضرت امام حسین (ع) امام سوم شیعیان جهان و یاران باوفای ایشان در صحرای کربلا است.

میلیون‌ها زائر از سراسر جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران در این روز برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) وارد شهر کربلا در جنوب عراق شده اند .

حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان، دهم محرم سال 61 هجری قمری در کربلا به شهادت رسیدند.

حضرت امام حسین (ع) در بیان واقعه کربلا، در راه مکه به کربلا و تا هنگام شهادت به صراحت تاکید کردند: "مقصود از حرکت، افشای حکومت ضد اسلامى یزید و برپاداشتن امر به معروف و نهى از منکر و ایستادگى در برابر ظلم و ستمگرى است و جز حمایت قرآن کریم و زنده نگه داشتن دین اسلام ناب محمدى هدفى نیست."


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 4 شهریور 1403 - 10:14:44