توصیه سفیر به زائران اربعین: بیش از 5 روز در عراق نمانید

یک شنبه 28 مرداد 1403 - 11:25:0
توصیه سفیر به زائران اربعین: بیش از 5 روز در عراق نمانید

سفیر ایران در بغداد با تاکید بر اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی حفظ شان و جایگاه زائر ایرانی برای ما مهم است‏، از زائرین اربعین حسینی خواست سفرشان را کوتاه کنند و حداکثر پنج روز در عراق حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «محمد کاظم آل صادق» با اشاره به فعالیت ستاد اربعین در عراق اظهار داشت: این ستاد متشکل از 10 قرارگاه و هشت کمیته است و گستره ارائه خدمات ما نقاط مختلف عراق را که زائران در آن تردد دارند در بر می‌گیرد؛ این گستره از اربیل در شمال تا بصره در جنوب عراق است. 
وی با بیان این که کنسولگری‌های ایران در  عراق برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی، به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: در ستاد اربعین عراق در قالب هشت کمیته فرهنگی، حمل و نقل، اسکان و تغذیه، بهداشت ، کنسولی و راهنمایی گم شدگان و کمیته امنیت و رسانه در خدمت زائران اربعین حسینی هستیم.
سفیر ایران در عراق با بیان اینکه همکاری دولت عراق برای راهپیمایی اربعین حسینی در حد عالی است، گفت: آنها استقبال از زائرین اربعین حسینی را افتخاری برای عراق می‌دانند و در همین چارچوب نخست وزیر، وزیر کشور، وزیر بهداشت و سایر مسئولان عراقی همکاری خوبی در این زمینه دارند که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد.


آل صادق افزود: زائران ایرانی اربعین حسینی در صورتی که با مشکل اضطراری و فوری روبرو شدند می‌توانند با استفاده از تلفن همراه ایرانی بدون گرفتن کد با شماره 128 تماس بگیرند و در آنجا همکاران ما به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی زائران هستند. 
سفیر ایران در عراق در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به زائران اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین حسینی یک سفر معنوی است و باید زائران تلاش کنند که توشه لازم را از این سفر برداشت کنند. عراقی‌ها در جریان راهپیمایی اربعین بسیار از خودگذشتگی می‌کنند. مهمان‌نوازی خوبی دارند و صادقانه عمل می‌کنند و ما باید قدردان این مهمان‌نوازی باشیم.
این دیپلمات ایرانی با تاکید بر اینکه در راهپیمایی اربعین حسینی حفظ شان و جایگاه زائر ایرانی برای ما مهم است؛ مثلا اینکه آنها چه می‌خورند و یا کجا می‌خوابند، اظهار داشت: همانطور که بارها تاکید کرده‌ایم از افراد مسن و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند درخواست می‌کنیم که سفر به عتبات عالیات را به زمان دیگری موکول کنند و در این ایام سفر نکنند. از زائرین اربعین حسینی می‌خواهیم که سفرشان را کوتاه کنند و حداکثر پنج روز در عراق حضور داشته باشند. 
سفیر ایران در عراق ادامه داد: سال گذشته نیز این موضوع را تاکید کردم و اکنون نیز می‌گویم که سفر اربعین سفر ارزانی هست؛ ولی مجانی نیست و زائران برای برخورداری از خدمات مانند حمل ونقل باید هزینه بپردازند، بنابراین زائران حتما پول همراه خود داشته باشند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 28 مرداد 1403 - 10:38:11