توافق گروه‌های سیاسی اهل سنت عراق/ نامزد ریاست پارلمان چه کسی است؟

چهار شنبه 24 مرداد 1403 - 11:30:0
توافق گروه‌های سیاسی اهل سنت عراق/ نامزد ریاست پارلمان چه کسی است؟

بنابر گزارش برخی از منابع خبری، ۶ گروه سیاسی اهل سنت عراق بر سر نامزد ریاست پارلمان این کشور به توافق رسیدند، و نامزد مورد توافق را به زودی معرفی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروه‌های سیاسی «تقدم»، «الجماهیر الوطنیه»، «الحسم الوطنی»، «الصداره»، «المشروع الوطنی العراقی» و «المبادره» در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که بر سر نامزدی ریاست پارلمان به توافق رسیدند و نامزد مورد توافق را به زودی معرفی خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است: پس از سلسله گفت ‌وگوها و دیدارها با طیف‌های سیاسی ملی، گروه‌های اهل سنت مذکور (۵۵ نماینده در پارلمان) بر سر معرفی نامزد جدیدی برای ریاست پارلمان و اعلام آن به دیگر فراکسیون‌ها برای تائید و دستیابی به اجماع ملی و تلاش برای اتخاذ اقدامات لازم برای این منظور توافق کردند.

گروه‌های سیاسی اهل سنت افزودند: انتخاب رئیس قوه مقننه که از سوی اکثریت مطلق گروه‌های سیاسی اهل سنت انجام می‌شود، در راستای تکمیل دوره باقی مانده از مرحله پنجم قانونگذاری و انجام مسئولیت‌های مبتنی بر قانون اساسی و اتمام توافقات سیاسی اتفاق افتاد تا قوانین مورد انتظار مردم و برنامه دولت در ابعاد قانونگذاری تحقق یابد.

پیش تر رسانه‌های عراق گزارش داده بودند که گروه‌های سیاسی اهل سنت بر سر معرفی زیاد الجنابی، محمود المشهدانی و سالم العیساوی به عنوان نامزد ریاست پارلمان توافق کرده‌اند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 24 مرداد 1403 - 7:26:28

دسته بندی :
برچسب :