طرح آمریکا، قطر و مصر برای آتش‌بس غزه چه پیامدهایی دارد؟

یک شنبه 21 مرداد 1403 - 16:0:0

یحیی حرب، نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر با اشاره به بیانیه‌ی مشترک رهبران آمریکا، مصر و قطر و عدم تعهد و پایبندی اسرائیل به توافقنامه ها اظهار کرد:

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یحیی حرب، نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در برنامه «قضیه ساخنه» از شبکه الکوثر گفت: در خصوص این مذاکرات آتش بس در غزه و بیانیه مشترک رهبران قطر، مصر و امریکا باید اشاره کرد: این توافق  در چارچوب کلی سیاست های آمریکاست که از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نه به نفع آنان اعمال شده است. این موضوع تعجب آور نیست.

لازم به ذکر است در پی افزایش تنش ها در منطقه خاورمیانه غرب آسیا و تجاوز اسرائیل به بیروت و تهران و ترور رهبران حزب الله و حماس و هراس تل آویو از پاسخ جمهوری اسلامی ایران و حزب الله به این حملات، رهبران آمریکا و قطر و مصر در گفتگوی تلفنی در خصوص تلاش های میانجیگری مشترک برای پایان جنگ غزه و همچنین آخرین تحولات غزه گفتگو کردند.

وی گفت: از ابتدای جنگ وحشیانه اسرائیل در غزه، که می توان آن را "جنگ نسل کشی" نامید؛ تمامی جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با چراغ سبز دولت آمریکا برای حفظ این رژیم جنایتکار از نابودی است. امریکا تمام قوای خود را برای گمراه کردن افکار عمومی، تحریف حقایق و نشر اکاذیب به کار برده است.

یحیی حرب افزود: ایالات متحده آمریکا همیشه یک داور یا طرف مستقل برای ایفای نقش میانجیگری نیست، ایالات متحده آمریکا کاملاً مغرضانه و البته در کنار دشمن صهیونیستی و شریک آن است.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا از لحاظ مالی، نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی را حمایت کرده است و این بیانیه مشترک درباره غزه چیزی جز تلاش آمریکا برای دور زدن محور مقاومت و پاسخ کوبنده آن نیست. پاسخ قاطع و کوبنده که در پی تجاوزات رژیم صهیونیستی به دو پایتخت ایران و لبنان یعنی «تهران» و «بیروت» شده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 21 مرداد 1403 - 11:0:10