پزشکیان: باید دولت وحدت ملی تشکیل دهیم+ فیلم

سه شنبه 2 مرداد 1403 - 14:29:5

رئیس‌جمهور منتخب با تاکید بر این که بار سنگینی بر دوش‌های خودم احساس می‌کند؛ از همه دعوت کرد در انتخاب کابینه به او کمک کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب در جمع فعالان ستادهای مردمی در وزارت کشور گفت: وقتی شور و شوق شما را می‌بینم بار سنگینی را بردوش خود حس می‌کنم؛ این گونه نیست که من رئیس‌ جمهور شدم تغییر کرده باشم. من همان آدمم، اما وقت ندارم همه را ببنیم.

او ادامه داد: به همه می‌گوییم کمک کنید و همه افراد خود را معرفی کنید. باید کابینه‌ای انتخاب کنیم که در آن وفاق ملی باشد؛ یعنی باید شعاری که می‌دادیم و می‌گفتیم مملکت با یک جناح اداره نمی‌شود را اجرا کنیم. نکند یک دسته و جناح شویم. باید یک دسته از شایستگان را تشکیل دهیم تا با هم به سمت سیاست‌های رهبری حرکت کنیم.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: از همه کمک خواستیم. اما هر اتفاقی که بیفتد باید با یک اصل به توافق برسیم و آن رضایت مردم است. اگر در یک اداره، بخشداری و.. هرکس به اسم ما می‌خواهد خدمت ارائه دهد، باید رضایت مردم را جلب کند.

پزشکیان اضافه کرد: پس رضایت مردم شاخص ماست و این نامه‌ای است که امیرالمومنین در نامه خود به مالک اشاره کرده است، مبنی بر اینکه مردم در کار تو نگاه می‌کنند. همانگونه که به حاکمان قبلی نگاه می‌کردند؛ پشت تو هم همان را می‌گویند که تو پشت سر حاکمان قبلی می‌گفتی؛ ملاک کار تو،  قضاوت مردم است.

پزشکیان گفت: صراط مستقیم یعنی همه با هم دست به دست هم دهیم. کشور ما وضع خوبی ندارد و به شدت تحریم هستیم. مشکلات ابتدا به نگاه‌ها و اختلافات ما باز می‌گردد. اگر قرار است مشت محکمی بر دهان دشمن بزنیم ابتدا باید در کشور با هم باشیم و عزت خود را به دنیا نشان دهیم.

او بیان کرد: اگر نخبگان،کارشناسان و عالمان با هم باشیم، می‌توانیم این کشتی را به ساحل نجات برسانیم. دشمن نمی‌خواهد ما مستقل و موفق باشیم. قدم اول این است که باید با هم باشیم و به دنبال حق باشیم.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: خیلی مهم است که ما مواظب هوای نفس باشیم. من را آنقدر بزرگ نکنید که فکر کنم کسی هستم. من فقط نماینده شما هستم تا حقوقتان را پیگیری کنم و خود را پایبند حرفهای خود می‌دانم.

او ادامه داد: من قول دادم که پیگیر حقوق شما باشم. دعوا نکنم و دنبال حق مظلومان و عدالت باشم. دروغ نگویم. ظلم نکنم و نگذاریم به کسی ظلم شود. این دستور خدا و راه امام علی است.

رئیس‌جمهور منتخب افزود: حضرت علی (ع) می‌فرماید که وظیفه ما مقابله با ظالم است. هرکسی که ظلم می‌کند باید با او دشمنی کنیم و هرجا حق مظلومی نادیده گرفته می‌شود باید کمکش کنیم.

او گفت: انشاالله با یاری هم از این بحران‌ها سربلند بیرون می‌آییم. به تمام افرادی که به من رای دادند و به من رای ندادند و حتی کلا رای ندادند، می گویم، اگر به هم کمک کنیم و تلاش کنیم، می‌توانیم کشور خود را پیروز کنیم. از همه شما متشکرم خدا یاورتان باشد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 2 مرداد 1403 - 14:29:0