حسینیه ایران در سوگ سرور و سالار شهیدان

چهار شنبه 27 تیر 1403 - 11:30:0
حسینیه ایران در سوگ سرور و سالار شهیدان

عاشورای عظیم؛ تجلیِ تام ادایِ “رسالت” جداسازی «حق» از «باطل» است. بار دیگر مردم ایران در عاشورای حسینی و در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان به عزاداری پرداختند و ضرورت تحقق «رسالت حسینی» را یادآور شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، واقعه عاشورا، در حادترین شرایط خود، ۲۴ ساعت را اشغال کرد: از عصر تاسوعا که عمر سعد فرمان هجوم به خیمه‌های خاندان پیامبر(ص) را صادر کرد، تا عصر عاشورا که سر پسر پیامبر(ص) بر سر نیزه رفت. و در این یک شبانه‌روز، امام حسین(ع) – وارث آدم(ع) تا خاتم(ع) – دو مسئله اصلی رسالت انبیایی یعنی نماز و عدالت را به گوش همه تاریخ و همه جهان و جهانیان رسانید.

امام حسین(ع) در صحرای کربلا و در میدان نبردِ حق در برابر باطل، فرمودند: «من اکنون خوشبختی را در مرگ می بینم و از زندگی با این ستمگران به تنگ آمده ام. خداوندا ! توخود می دانی که قیام ما برای آن نیست که به حکومتی برسیم یا چیزی از مال و متاع دنیا به چنگ آوریم بلکه می خواهیم راه روشنِ “دین” تو را به همگان نشان دهیم و شهرها و آبادی ها را از چنگ فسادها رها سازیم تا مظلومان ستمکش نجات یابند.»

پس “رسالت” جداسازی «حق» از «باطل» و «عدل» از «ظلم» به منظور پایداری حق و عدل و نابودی باطل و ظلم؛ همواره “رسالتی عظیم” است و عاشورای عظیم؛ تجلیِ تام ادایِ این رسالت است. بار دیگر مردم ایران در عاشورای حسینی و در سوگ سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان به عزاداری پرداختند و ضرورت تحقق «رسالت حسینی» را یادآور شدند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 27 تیر 1403 - 7:28:40

عکسهای بیشتر :