مادران جهان؛ همدرد با رباب، به یاد مادران داغدیده فلسطین

جمعه 22 تیر 1403 - 15:0:0
مادران جهان؛ همدرد با رباب، به یاد مادران داغدیده فلسطین

امروز میلیون‌ها مادر در سرتاسر جهان همه دارایی خود را در آغوش کشیدند، «یا حسین» گفتند، در برابر همه ظالمان قدرت‌نمایی کردند و همدرد مادران کربلا به ویژه حضرت رباب برای حضرت علی اصغر(ع) عزاداری و فرزندشان را نذر یاری امام زمان(عج) کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، لشکر بزرگ مادران با کودکان شیرخوارشان امروز در برابر همه یزیدیان قدرت‌نمایی کردند و نشان دادند که عزادار حضرت علی اصغر(ع) و در حال تربیت سربازان منجی عالم بشریت هستند.

امروز بیست و دومین سالی است که در اولین جمعه ماه محرم مراسم شیرخوارگان حسینی در ایران برگزار شد؛ مراسمی که واقعه کربلا را با محور قرار دادن شهادت کودک شش ماهه حضرت رباب روایت می‌کند.

این روایت مادرانه از عاشورا چنان عالم‌گیر شده و صدای مظلومیت بزرگ‌ترین حق طلب عالم امام حسین(ع) را چنان پرسوز و گداز اما با قدرت و حماسه روایت کرده که امسال در بیش از ۴۵ کشور جهان مادران با به همراه بردن فرزندان خود نسبت به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی اقدام کردند. 

امروزه بسیاری از افراد در سرتاسر جهان عاشورا را با حضرت علی اصغر(ع) و شهادت ایشان شناخته‌اند و نکته مهم‌ اینکه همانگونه که اربعین حسینی در حال جهانی شدن است و نه تنها شیعیان و مسلمانان بلکه از سایر مذاهب در مراسم اربعین حسینی شرکت می‌کنند، مادران غیر مسلمان نیز با شنیدن روایت حق‌طلبانه امام حسین(ع) و شهادت حضرت علی اصغر(ع) با فرزندان خود در مراسم شیرخوارگان حسینی شرکت و فرزندشان را نذر یاری منجی عالم بشریت می‌کنند.

امروز بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نقطه از جهان در تسخیر مادرانی بود که لباس رزم، حمایل سبز و پیشانی بند قرمز منقش به شعار بزرگ یا مهدی(عج) بر تن فرزندشان کردند و با هم اجتماع کرده و هم قسم شدند که فرزندی در خور یاری حضرت حجت(عج) تربیت کنند. 

از نکات قابل توجه مراسم شیرخوارگان حسینی امسال حضور بانوان شاعر از جمله نغمه مستشار نظامی، در این مراسم بود که واقعه شهادت حضرت علی اصغر(ع) را در قالب شعری بسیار زیبا در مصلی تهران روایت کرد. سرودن اشعاری در روایت مادرانه عاشورا نشان دهنده توجه شعرا به این بخش خاص از قیام امام حسین(ع) است.

البته فقط مادران و کودکان در مراسم شیرخوارگان حسینی حضور نداشتند، بلکه بسیاری از حاجت‌مندان به ویژه بانوانی که حاجتشان صاحب فرزند شدن بود و مادرانی که فرزند بیمار داشتند نیز با توسل به حضرت علی اصغر(ع) برای برآورده شدن حاجتشان به این مراسم معنوی پناه آورده بودند.

حضور گروه‌های سرود دختران و پسران کودک و نوجوان نیز در مراسم‌ مختلفی که در سراسر کشور برگزار شد قابل توجه بود، به ویژه اینکه سرودهایی متناسب و با موضوعیت شهادت حضرت علی اصغر(ع) اجرا کردند. 

در تمامی این مراسم یاد مادران داغدیده غزه و فلسطین که در مقابل چشم جهانیان فرزندانشان را از دست داده‌اند و مدعیان حقوق بشر هیچ کاری برای آنها نمی‌کنند نیز گرامیداشته شد.

مادران ایران امروز نشان دادند پای کار امام حسین(ع) هستند، برای ایشان و فرزندان و اهل بیتشان عزاداری کردند، نذرنامه خواندند، فرزندشان را نذر یاری منجی عالم بشریت کردند، دعای فرج خواندند، أَمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ خواندند، آگاهانه و عالمانه اشک ریختند و اعلام کردند برای نجات همه مادران و کودکان عالم فرزندانی شایسته یاری امام زمان(عج) تربیت می‌کنند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 22 تیر 1403 - 15:4:59

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :