رزمندگان عراقی آماده رزم با پهپادهای انتحاری تا موشک‌های حرارتی

چهار شنبه 13 تیر 1403 - 19:0:0
رزمندگان عراقی آماده رزم با پهپادهای انتحاری تا موشک‌های حرارتی

 یک منبع نزدیک به کتائب حزب الله عراق در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان گفت که همه چیزاز موشک و پهپادهای انتحاری تا موشک‌های حرارتی ضد زره و ضد تانک برای پاسخ به این رژیم آماده است.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، یک منبع نزدیک به کتائب حزب الله عراق در گفت وگو با «العربی الجدید» با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان، از آمادگی گروه های محور مقاومت خبر داد و افزود که برای پاسخ به تهدیدات رژیم اسرائیل آماده هستیم.
در این حال، یکی از فرماندهان نظامی کتائب حزب الله عراق که نامش را ذکر نکرد، در تماس تلفنی با العربی الجدید اعلام کرد: نمایندگان گروه های مقاومت عراق به ویژه کتائب حزب الله، سیدالشهدا، جنبش النجبا و جنبش الاوفیا نشست هایی با دیگر گروه‌های مقاومت در سوریه و لبنان داشتند که نتیجه آن اتاق عملیات مشترک در راستای آمادگی برای هر تحولی در عرصه لبنان بود.
این فرمانده نظامی کتائب حزب الله از انجام عملیات مشترک میان گروه های مقاومت عراق و انصارالله یمن نیز خبر داد و آن را نتیجه اتاق عملیات مشترک دانست و گفت: حملات و مواضع هماهنگ شده و نشست ها برقرار است.
در همین حال، «فراس الیاسر» در گفت وگو با العربی الجدید اعلام کرد: منافع آمریکا در عراق و سوریه، در صورتی که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا، به لبنان حمله گسترده کند، اهدافی برای مقاومت عراق خواهد بود و این موضوع مورد توافق گروه‌های مقاومت است و قابل تغییر نیست.
به گفته وی، بیانیه منتشر شده از سوی مقاومت عراق روشن کننده موضوع است. شورای هماهنگی مقاومت عراق یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، تمام منافع آمریکا در عراق و منطقه را هدف قرار می‌دهیم.
در این بیانیه آمده است: اگر تهدید رژیم صهیونیستی علیه لبنان عملی شود، دامنه و کیفیت عملیات آنان نیز بالاتر خواهد رفت و در صورت این حمله، منافع آمریکا در عراق و منطقه به اهداف مشروعی برای نیروهای مقاومت بدل خواهد شد.
مقاومت عراق در این بیانیه با تاکید بر اینکه در پی کشتارها در فلسطین باید مواضع قاطعی در قبال کشورهای عربی سازشکار با رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد، افزود: خط لوله نفتی العقبه - بصره که هزینه‌های زیادی برای عراق داشته و هیچ بهره اقتصادی نیز ندارد، شاید نقطه آغازی برای وارد کردن عراق به طرح پلیدی باشد که زمینه را برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 13 تیر 1403 - 14:48:59