نقش هویت‌های بومی و مقاومت‌ مردمی در ایجاد نظم نوین‌ جهانی

پنج شنبه 7 تیر 1403 - 13:0:0
نقش هویت‌های بومی و مقاومت‌ مردمی در ایجاد نظم نوین‌ جهانی

نشست یک‌روزه «نقش هویت‌های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی» با حضور کارشناسان و اندیشمندان بین‌المللی پنجشنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۳ در هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این نشست در راستای جریان‌سازی و شبکه‌سازی معاونت برون مرزی از نیروهای رسانه‌ای و اندیشمندان حوزه نظم نوین «جهانی» تدارک دیده شده و محتوای این نشست ۳ ساعته به طور ویژه از شبکه‌های سازمان صدا و سیما پخش خواهد شد.
محورهای نشست عبارتند از:

•نقش مقاومتهای مردمی در تغییر هندسه جهانی

•تلاش هویتهای بومی در نظم نوین جهانی

•نقش گروههای مقاومت در ایجاد غرب آسیای جدید

•اتحاد جهان جنوب برای شکل گیری نظم نوین

•اقدامات شهیدان آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبدالهیان در تحقق نظم نوین جهانی

مرکز مطالعات صبح وابسته به معاونت برون مرزی صدا و سیما، نشست «نقش هویت‌های بومی و مقاومت مردمی در ایجاد نظم نوین جهانی» را با حضور یوگنی پوپوف معاون سابق دومای روسیه، علی حیدر وزیر سابق آشتی ملی سوریه، عدنان منصور وزیر سابق امور خارجه لبنان، خاویر کوزو عضو سابق پارلمان اروپا، جولیو چاوز عضو پارلمان ونزوئلا و بهادرا کومار دیپلمات ارشد هند و همچنین اندیشمندان ایرانی برگزار کرد.

علاءالدین بروجردی نماینده مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: درود می‌فرستم به شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان. فکر می‌کنم در این تحولات نقطه آغازین آن دیدگاه امام خمینی (ره) بود، زمانی که انقلاب پیروز شد جهان دو قطبی آمریکا و شوروی بود . در آن مقطع کشورها وابسته به این دو قدرت بودند. امام براساس دیگاه قرآنی که اسلام برتر از همه چیز است بر نه شرقی و نه غربی تاکید داشتند.

امروز هیچ قدرتی نمی‌تواند بر علیه ما عمل کند. امام‌ فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و بر مبنای این ایده استراتژی شکل گرفت، آمریکا در تمام اقدامات خود بر علیه ما شکست خورد. براساس این استراتژی معادلات و موازنه قدرت در منطقه تغییر کرد.

بروجردی گفت: از زمان تشکیل این غده سرطانی (اسرائیل) جنگ‌های زیادی در منطقه شکل گرفت اما در تمام‌ آنها شکست خوردند. امام اعتقاد داشتند خون بر شمشیر پیروز است.

وی همچنین افزود: تحریم‌ها علیه ایران از سال‌های آعازین پیروزی انقلاب آغاز شد و برای چند سال اخیر نیست فقط میزان آن در زمان‌های مختلف تغییر کرد. آمریکا تمام‌ تلاش خود را کرد ما به انرژی هسته‌ای دست پیدا نکنیم اما ما در همه مراحل این دانش موفق هستیم، آمریکا در این‌ جنگ شکست خورد. ما تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم، قبل از پیروزی انقلاب تمام‌ تسلیحات ما آمریکایی بود، اگر این سیاست ادامه پیدا می‌کرد ما در این توانمندی به این میزان پیشرفت نمی‌کردیم.

ما در دوران جنگ توان دفاع را نداشتیم ولی امروز اوضاع تغییر کرده است. بعد از جنگ اوکراین، روسیه تحریم‌های زیادی را دچار شد، روس‌ها از ما سوال کردند که شما با تحریم‌ چه کردید؟ این‌ نشان می‌دهد مدیریت تحریم یک دانش است، ما این مدیریت را به دوستانمان منتقل می‌کنیم.

بروجردی گفت: همپیمانان آمریکا با زورگویی می‌خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند‌. در عملیات وعده صادق بسیاری شگفت زده شدند از اقدام قدرتمند ایران، اگر ایران یک روزی بخواهد از همه توان خود استفاده کند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 7 تیر 1403 - 12:59:19