آغاز مناظره کاندیداها با محوریت مسائل اقتصادی عاقلانه است

چهار شنبه 30 خرداد 1403 - 15:0:0
آغاز مناظره کاندیداها با محوریت مسائل اقتصادی عاقلانه است

دکتر علی بیضون استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی و در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر با اشاره به نخستین مناظره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با محور اقتصادی اظهار کرد: آغاز مناظره کاندیداها با محوریت مسائل اقتصادی منطقی و عاقلانه است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر علی بیضون استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی و در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر گفت: مناظره های انتخاباتی و سیاسی از مهمترین مناظراتی است که در دنیا اتفاق می افتد. در این میان مناظره های نامزدهای ریاست جمهوری ایران بر اساس اخلاق مداری انجام می شود، و می تواند الگویی از شفافیت ارائه می دهد. نامزدهای ریاست جمهوری اسلامی ایران در عین وجود اختلافات، اهداف خود را در ایجاد فرصت ها بیان می کنند.

این استاد علوم سیاسی ادامه داد: انتخاب پرونده اقتصادی به عنوان سرآغاز مناظره های کاندیداها یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار گیرد و برنامه های کاندیداها برای حل مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور مطالعه و بررسی شود. مسائل اقتصادی شاهرگ حیاتی هر کشوری محسوب می شود و ایران علیرغم تحریم ها توانسته است با تکیه بر توانمندی های داخلی، خودکفایی و برنامه های بزرگ اقتصادی که تدوین شده است، بر مشکلات اقتصادی فائق آید.

وی افزود: در اولین مناظره برخی از کاندیداها به نقش مشارکت بخش دولتی و خصوصی در کشور اشاره کردند و راهکارهایی را برای افزایش فرصت های توسعه و سرمایه گذاری داخلی ارائه کردند. موضوعاتی مانند وضعیت گاز، نفت و منابع زیرزمینی و مانند آن. لذا به نظر من در شرایط حساس کنونی بسیار منطقی و عاقلانه بود که مناظره کاندیداها با بررسی پرونده اقتصادی ایران آغاز شود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


چهار شنبه 30 خرداد 1403 - 18:16:16