رسانه صهیونیستی: حزب الله با تاکتیک جدید جبهه شمال را در کنترل خود دارد

چهار شنبه 23 خرداد 1403 - 21:0:0
رسانه صهیونیستی: حزب الله با تاکتیک جدید جبهه شمال را در کنترل خود دارد

روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» با اشاره به حمله موشکی سنگین نیروهای حزب الله لبنان به شهرکهای اسرائیلی نوشت: استراتژی جدید حزب‌الله مناطق شمالی را خالی از سکنه کرده است .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» به نقل از«ایلان شوحات» رئیس سابق شهرک صفد نوشت: این استراتژی جدید حزب‌الله است: شلیک عامدانه به مناطق باز برای ایجاد آتش و به آتش کشیدن مناطق شمالی، من در شهرک صفد می‌توانم مناطق الجلیل و مرزهای شرقی را ببینم که دچار حریق شده‌اند.
وی افزوده است : حزب‌الله این استراتژی را در پیش گرفته و ترجیح می‌دهد مناطق شمالی را که از مردم  تخلیه شدند دچار حریق کند، آنها از این تاکتیک استفاده کرده و اکنون به شدت مناطق باز را هدف قرار می‌دهند، این یک استراتژی مشترک است: زخمی و تلفاتی وجود ندارد اما آتش همه جا را فراگرفته است.
این مسؤول رژیم صهیونیستی ادامه داد: آنها شهرک کریات شمونه را هدف قرار می‌دهند چرا که می‌دانند این شهرک تخلیه شده است، آنها در حال ایجاد یک منطقه حائلی برای خود در داخل اراضی اسرائیلی هستند ما باید این معادله را تغییر دهیم.
اما «رافائل سالاب» یکی از ساکنان شهرک کریات شمونه  روزنامه سیرائیل هیوم گفته است: دولت الجلیل را رها کرد، من پیش از این تصور می‌کردم که لبنان در آتش خواهد سوخت اما اکنون می‌بینم به جای اینکه برای لبنان اتفاقی افتاده باشد این دولت ماست که مناطق شمالی را تخلیه می‌کند.
وی افزوده است : مناطق مختلف الجلیل از حدود هشت ماه قبل دچار حریق‌های متعدد شده‌اند، دیروز نیز شاهد یک آتش‌سوزی بودیم این منطقه به طور کامل تخلیه شده و نمی‌توانم بهتر از این شرایط را توضیح دهم، دولت الان باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد منطقه را به طور کامل تخلیه کند یا اینکه می‌خواهد ساکنان آن را بازگرداند، در حال حاضر من نمی‌توانم درک کنم چه اتفاقی در حال وقوع است.
«گای ایال» یکی از افسران امنیتی شورای منطقه جولان اشغالی که مسئولیت بیش از ۲۰ شهرک در شمال (اراضی اشغالی) از جمله ۲ شهرک تخلیه شده «آویویم» و «دوفیف» در حیطه اختیارات اوست، گفته است: ما یک شب پر از آتش‌سوزی را پشت سر گذاشتیم.
از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ توسط جنبش حماس و در پی آن آغاز جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، تعداد عملیات‌های حزب‌الله لبنان در مرزهای جنوبی این کشور افزایش یافته و این حزب به عملیات‌های خود ادامه می‌دهد.
رهبران حزب‌الله تاکید کرده اند که توقف عملیات‌هایشان علیه ارتش رژیم صهیونیستی در گروی متوقف شدن حملات این رژیم علیه غزه است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 23 خرداد 1403 - 15:35:52

پربازدیدها