شهید رئیسی و توسعه فضای آموزشی کشور

جمعه 18 خرداد 1403 - 12:0:0
شهید رئیسی و توسعه فضای آموزشی کشور

۳۲ هزار کلاس درس در دولت شهید رئیسی به فضای آموزشی کشور اضافه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: شهید آیت‌الله رئیسی در ۱۰۱۷ روز خدمت عاشقانه خود به این کشور ۳۲ هزار کلاس درس تحویل داد چراکه می‌دانست قله‌های موفقیت از راهروهای مدارس عبور می‌کند.

حمیدرضا خان‌محمدی روز پنجشنبه در سفر به استان قزوین در جلسه مجمع خیرین اظهار کرد: ارتقاء نقش مردم در همه عرصه‌ها از تأکیدات رئیس‌جمهور بود و شهید آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم اقدامات بسیاری در این حوزه انجام دادند. 

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم در حوزه نوسازی مدارس ۳۴۰۰ میلیارد تومان آورده خیرین بود، اما خوشبختانه در این دولت این رقم به ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. 

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: هم‌اکنون ۸۳۰۰ طرح عمرانی آموزشی نیمه‌کاره در کشور وجود دارد و ۱۰۰ هزار کلاس درس در کشور نیاز به مقاوم‌سازی دارد که تحقق این امر نیازمند ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

خان‌محمدی در پایان گفت: سرانه متوسطه فضای آموزشی که آبان سال قبل به‌روزرسانی شد ۵.۲۸ صدم به ازای هر دانش‌آموز است؛ همچنین هم‌اکنون در کشور ۱۰۷۰ مدرسه کانکسی وجود دارد که امیدواریم بتوانیم تا مهر امسال این مدارس را ساماندهی کنیم.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 18 خرداد 1403 - 10:1:12