شهدای خدمت بهانه ای برای وحدت عاشقان مکتب اهل بیت (ع)

پنج شنبه 17 خرداد 1403 - 14:30:0
شهدای خدمت بهانه ای برای وحدت عاشقان مکتب اهل بیت (ع)

مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی گفت: حضور پرشور زائران غیرایرانی در مراسم شهدای خدمت، پیام روشنی از وحدت و ارادت قلبی عاشقان مکتب اهل بیت (ع) دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی گفت: حضور پرشور زائران غیرایرانی در مراسم شهدای خدمت، پیام روشنی از وحدت و ارادت قلبی عاشقان مکتب اهل بیت (ع) دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد ذوالفقاری، مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی در گفتگو با آستان‌نیوز اظهار داشت: خیلی از مفاهیم زیبای دینی و اجتماعی در سال‌های اخیر و در جامعه ما به دلیل رویکردهای غلط و متضاد با اصول دینی و نگاه حسرت زده به دنیای غرب در بین مسئولان رنگ باخته بود و این امر حاصلی جز پس‌رفت فرهنگی اجتماعی و اقتصادی و تمدنی ایران اسلامی نداشت.

وی در ادامه افزود: شهدای خدمت مفاهیم عمیق و وسیعی چون عشق به وطن، هم نوع، دستگیری از محرومان، خدمت رسانی، ایثار و از خود گذشتگی و انجام وظیفه در همه ابعاد و فقط برای رضای الهی را به عینیت در آورده و جانی تازه بخشیدند.

مدیر زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی گفت: تشییع میلیونی رئیس جمهوری که با رأی میلیونی پا به عرصه گذاشت، گواه روشنی بر ارزش و مقام والای احترام و عمل به اصول اخلاقی دینی در سیاست و اداره جامعه است. شواهد و قراین نشانگر آن است که جمعیت دوستداران و تشییع کنندگان رییس جمهور، وزیر امور خارجه شهید و هیئت همراه (به نسبت) چندین برابر جمعیتی بود که به وی رأی دادند. که علاوه بر  آنکه حس قدرشناسی و احترام و عشق ملت به خادم الرضای شهید را بیان می‌داشت تجدید بیعت مردم با انقلاب اسلامی و آرمان‌ها و اهداف آن به حساب می‌آمد تا باز رعشه‌ای  مهلک شود بر جان دشمنان این سرزمین.  
 
وی در ادامه در خصوص مراسم یادبود شهدای خدمت در حرم مطهر رضوی در بین زائرین عرب زبان گفت: بزرگداشت این عزیزان به معنای تکریم همه زیبایی‌های انسانی و دینی است که مسیر حقیقت را برای جهان تشنه معنویت روشن و باشکوه می‌سازد. بر همین اساس مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی به مناسبت گرامیداشت شهدای خدمت مراسم باشکوهی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌نماید تا به این شهدا ، راه و مکتب آن‌ها  ادای دین نماید. 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ذوالفقاری افزود:از همین رو دعوت از مداحان و سخنرانان برتر در دستور کار قرار گرفته و از «نزار القطری» مداح قطری ایرانی الاصل برای برگزاری این مراسم دعوت نموده است که محبوبیت ویژه‌ای در بین محبان اهل بیت علیهم‌السلام دارد .  حضور نزار القطری از این لحاظ جالب توجه می‌نماید که مداحی و روضه خوانی به زبان عربی و فارسی انجام شده و این امر مفهوم فرامرزی و فراسرزمینی اسلام و مفاهیم والای به طور خاص تفکر شیعه را پررنگ ساخته و سبب وحدت قلوب بین مسلمین از هر ملیت و قومیت می‌گردد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


پنج شنبه 17 خرداد 1403 - 14:23:55

دسته بندی :