علی باقری: نخبگان جهان اسلام دست به کار شوند

سه شنبه 8 خرداد 1403 - 19:22:23
علی باقری: نخبگان جهان اسلام دست به کار شوند

سرپرست وزارت امور خارجه بر ضرورت ایفای نقش نخبگان برجسته جهان اسلام به خصوص در منطقه برای تشدید فشارها بر رژیم اشغالگر و حامیان آن به خصوص آمریکا برای توقف جنایات و نسل کشی در فلسطین تاکید کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشین عراق که برای ادای احترام به رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید به تهران سفر کرده است، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت و گو کرد.

عبدالمهدی در این دیدار مراتب تاسف عمیق، تسلیت و همدردی صمیمانه خود را در خصوص شهادت شهدای بزرگوار خدمت ابراز داشت و ضمن ادای احترام، برای ایشان از درگاه الهی طلب علو درجات و مغفرت واسعه الهی کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در پاسخ به اشاره عبدالمهدی در مورد حجم بالای تعاطف و ابراز همدردی در بین اقشار مختلف مردم و مسئولان و نخبگان عراقی در پی وقوع این حادثه تالم بار، این‌ ابراز احساسات، عواطف و برگزاری مراسم عزاداری مختلف برای گرامیداشت یاد و خاطره خدمتگزاران شهید جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف عراق را نشانه پیوندهای عمیق برادری و دوستی بین دو کشور و ملت دوست و همسایه دانست.

باقری در بخشی از این‌ ملاقات با اشاره به تغییرات و تحولات راهبردی صورت گرفته در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بعد از عملیات طوفان الاقصی و عملیات وعده صادق، ضرورت ایفای نقش نخبگان برجسته جهان اسلام به خصوص در منطقه برای تشدید فشارها بر رژیم اشغالگر و حامیان آن به خصوص آمریکا برای توقف جنایات و نسل کشی در فلسطین تاکید کرد.

وی بر نقش برجسته و غیرقابل انکار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید کشورمان در حمایت از محور مقاومت تاکید و بر تداوم باقوت این رویکرد اصولی از سوی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 8 خرداد 1403 - 19:22:1

دسته بندی :

پربازدیدها