مراسم یادبود شهدای خدمت در مرکز اسلامی المهدی (عج) ایتالیا

جمعه 4 خرداد 1403 - 22:0:0
مراسم یادبود شهدای خدمت در مرکز اسلامی المهدی (عج) ایتالیا

مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در مرکز اسلامی المهدی (عج) ایتالیا با حضور سفرا، دیپلمات ها و خانواده های آنان، ایرانیان مقیم، شیعیان و ایتالیایی های علاقمند به ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آیین بزرگداشت شهادت رییس جمهوری فقید کشورمان و شهدای سانحه هوایی با حضور سفرا، دیپلمات ها و خانواده های آنان، ایرانیان مقیم، شیعیان و ایتالیایی های علاقمند به ایران در مرکز اسلامی المهدی (عج) ایتالیا برگزار شد.

این مراسم که به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان سازماندهی شده بود، ابتدا با تلاوت آیاتی از قران مجید آغاز شد و پس از اقامه نماز جماعت و قرائت زیارت عاشورا، کلیپ ۲۰ دقیقه‌ای از آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پخش شد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری سفیر کشورمان در واتیکان طی سخنانی به ابعاد مختلف علمی، اخلاقی و سیاسی حضرت آیت الله رئیسی پرداخت و اخلاص را به عنوان کلید واژه خصائص وی توصیف کرد.

وی بیان داشت: در قرآن کریم راجع به اخلاص و مشتقات آن چندین بار اشاره شده است. دوازده بار در خصوص «مخلِصین» و ۱۰ بار مربوط به «مخلَصین» قرآن تصریح شده است. مخلِصین کسانی هستند که عبادات و راز و نیاز خود را محض رضای خدا انجام می دهند ولی مخلَصین در مرتبه بالاتری قرار دارند. یعنی مومنانی هستند که همه وجودشان را محض تسلیم خداوند می کنند. لذا از جمله صفات برجسته پیامبران بزرگ الهی در قرآن این است که آنها را جزو مخلَصین دانسته است.

سفیر کشورمان در واتیکان عنوان کرد: به اعتقاد من رئیس جمهور و وزیر خارجه ما که به عنوان شهیدان خدمت نام گرفته اند به نوعی با تأسی از آموزه‌های قرآنی جلوه‌ای از اخلاص و پاکی به شمار می آمدند و آنان خدماتشان و انجام مسئولیت ها را جز برای خدا انجام نمی‌دادند.

وی ادامه داد: البته اخلاص وجه مشترک بین همه شهدای این حادثه محسوب می گردد. لذا شهادت مقامی است که ذات اقدس حق به این عزیزان عطا فرموده است.

سفیر کشورمان همچنین درباره مقام و منزلت اخلاقی و معنوی امام جمعه شهید تبریز حضرت آیت الله آل هاشم و دکتر رحمتی استاندار شهید استان آذربایجان شرقی نکاتی را مطرح و در پایان برای رهبر معظم انقلاب و امت داغدار ایران صبر و اجر از خداوند متعال مسألت کردند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 4 خرداد 1403 - 21:58:13

دسته بندی :