هنیه : به‌نام مردم فلسطین به تمام مردم ایران تسلیت می‌گویم

چهار شنبه 2 خرداد 1403 - 8:53:48

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت گفت : به نام ملت فلسطین،از غزه آمده‌ایم تا به رهبر انقلاب، ملت ایران و خانواده شهدا تسلیت بگویم .

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار شهید سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، شهید خلبان سید طاهر مصطفوی خلبان، شهید خلبان محسن دریانوش کمک خلبان و شهید بهروز قدیمی کمک فنی پرواز از دقایقی پیش در دانشگاه تهران آغاز شد.
اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سخنانی گفت: در ماه مبارک رمضان دیداری با رئیس جمهور ایران در سفر به تهران داشتیم و ایشان به مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.
وی افزود:  در آن دیدار ایشان بر چند محور اشاره کردند؛ اولاً که مساله فلسطین مساله اول امت اسلامی است و امت اسلامی باید مسوولیت‌های خودش را انجام دهد و زمینه را ایجاد کند تا ملت فلسطین، سرزمین و مقدساتش را آزاد کند. مساله فلسطین فقط یک مساله سیاسی نیست و در عمق عقیده امت اسلامی است و در این سرزمین قبله اول مسلمانان وجود دارد.
رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ایشان در مساله دوم گفتند که مقاومت یک انتخاب استراتژیک است برای اینکه ما مساله آزادی فلسطین را محقق کنیم و مقاومت در فلسطین خط و سنگر اول جبهه مقاومت و امت اسلامی است. ایشان فرمودند که ما در جمهوری اسلمی ایران به حمایت خود از مقاومت ادامه می‌دهیم تا اهداف ملت فلسطین و امت محقق شود.
هنیه ادامه داد: مساله سومی که ایشان بر آن متمرکز شدند، نبرد طوفان الاقصی بود و گفت که طوفان الاقصی زلزله‌ای بود که قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و یک تحول در سطح جهانی ایجاد کرد.
رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم جمهوری اسلامی ایران به راه خود در حمایت از مردم فلسطین توسط رهبری انقلاب و مسئولانش ادامه خواهد داد تا روزی که بر فراز قدس شریف پرچم توحید و پیروزی را برافراشته سازیم.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد: مطمئن هستیم که جمهوری اسلامی ایران به حمایت از فلسطین تا روزی که پرچم پیروزی بر گنبد مسجدالاقصی برافراشته شود، ادامه خواهد داد.

بعد از سخنرانی و مداحی، آیت الله خامنه‌ای بر پیکر شهدا نماز اقامه کردند و ابدان مطهر بر دستان مردم پایتخت که از ساعت‌ها قبل به‌صورت انبوه به سمت دانشکاه تهران حرکت کرده‌اند، تا میدان آزادی تشییع شد.
شب گذشته نیز مراسم وداع با رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در مصلای تهران با حضور پرشور مردم پایتخت برگزار شد و عصر امروز نیز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور مقامات خارجی و بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود. صبح پنج‌شنبه پیکر شهید رئیسی در خراسان جنوبی و سپس عصر فردا در مشهد بدرقه و در حرم رضوی به خاک سپرده می‌شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 2 خرداد 1403 - 8:48:46