توافق ایران و آژانس بر سر اجرای تفاهم اسفند 1401

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 17:18:32
توافق ایران و آژانس بر سر اجرای تفاهم اسفند 1401

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به اصفهان سفر کرده است در نشست مشترک با رئيس سازمان انرژی اتمی ایران از توافق طرفین بر سر اجرای سند تفاهم شده پیشین خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گروسی در نشست خبری مشترک با محمد اسلامی که در حاشیه کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه قرار نیست توافق تازه‌ای بین آژانس و تهران امضا شود تاکید کرد که پیشنهاهایی شامل گام‌های عملیاتی به ایران داده و نمایندگان دو طرف در حال ارائه تعریف‌های خود از این گام‌های دو طرفه هستند. 

او در ادامه گفت، ایران و آژانس توافق کردند که سند پیشین توافق شده میان طرفین همچنان معتبر است و همکاری‌ها در آن چارچوب ادامه یابد. 

اشاره گروسی به موافقت‌نامه‌ اسفند 1401 است که در آن طرفین در خصوص همکاری درباره مسائل پادمانی با یکدیگر به نتیجه رسیدند و قرار شد ایران درخصوص سه مکان مشکوک از نظر آژانس که در آنجا رد اورانیوم پیدا شده بود اطلاعات بیشتری در اختیار آژانس قرار دهد. 

در این نشست خبری همچنین محمد اسلامی تاکید کرد جمهوری اسلامی تعاملات خود با آژانس را بر پایه «بیانیه مشترک» دنبال می‌کند و طرفین بر حل «مسائل باقی مانده در دو مکان مد نظر آژانس» تمرکز خواهند کرد.

اسلامی در بخش دیگری از نشست خبری مشترک با گروسی گفت: «ما امروز توافق کردیم که موضوعات مربوط به گذشته، حال و آینده را از هم تفکیک کنیم. ما به صورت هماهنگ و مشترک به سمت آینده‌ای پر تعامل و پر تحرک گام بر می‌داریم.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 17:18:24