بارزانی: منطقه کردستان مرکزی برای تهدید ایران نخواهد بود

سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 15:46:22
بارزانی: منطقه کردستان مرکزی برای تهدید ایران نخواهد بود

رئیس منطقه کردستان عراق گفت: اجازه این که اقلیم کردستان به مرکزی برای تهدید جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود را نمی‌دهیم و خواهان این موضوع نیستیم و با آن برخورد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نچیروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق که به تهران سفر کرده است، امروز سه شنبه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. 

بارزانی در این دیدار گفت: روابط ایران با اقلیم کردستان و کشور عراق یک رابطه تاریخی است، فراز و نشیب‌هایی حتماً در این روابط وجود داشته اما با مدیریت و اهتمام به موضوع می‌توانیم تمام مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به‌ دیدارهای روز گذشته خود با مقامات ارشد کشورمان به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: معتقدم سرفصل تازه‌ای از روابط بین اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌شود و در این راستا لازم است از همه پشتیبانی‌های ایران در روزهای سخت از اقلیم کردستان تشکر کنم.

بارزانی اظهار داشت: در تمام شرایط بحرانی که بعد از سال 1391 داشتیم و همچنین در پیروزی‌های خود، شما را در کنار خود دیده‌ایم و بطور مسلم اجازه اینکه اقلیم کردستان به مرکزی برای تهدید جمهوری اسلامی ایران تبدیل شود را نمی‌دهیم و خواهان این موضوع نیستیم و با آن برخورد می‌کنیم.

رئیس منطقه کردستان عراق همچنین با تأکید بر اینکه در خصوص رژیم صهیونیستی با شما هم نظر هستیم، اضافه کرد: هیچ عقل سلیمی این را قبول می‌کند که با رژیم صهیونیستی ارتباط داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران را از دست بدهد.

بارزانی افزود: ما اهمیت روابط را می‌دانیم و خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران را می‌شناسیم و در زمانی که داعش آمد ما اولین کسی را که در کنار خود دیدیم، جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی بود. اینها را نه تنها در مجالس خاص، بلکه به‌صورت علنی و رسانه‌ها اعلام کرده‌ایم و آقای بارزانی در این خصوص کتاب نوشتند و قدر این پشتیبانی‌ها را می‌دانیم.

قالیباف نیز با بیان اینکه این سفر در وقت مناسب و خوبی انجام شد، گفت: ان‌شاءالله این سفر در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با توجه به ارتباطات عمیقی که بین اقلیم کردستان و ایران وجود دارد، اثرات مثبتی بگذارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم که باید به آن توجه کنیم در حوزه‌های زیارتی، سیاحتی و راهپیمایی اربعین است و اجازه ندهیم فرصت‌ها برای ارتقای روابط بین ایران و اقلیم کردستان عراق از بین برود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 15:46:11