سردار تنگسیری: ما دنبال امنیت در تنگه هرمز هستیم

دو شنبه 10 اردیبهشت 1403 - 19:0:0
سردار تنگسیری: ما دنبال امنیت در تنگه هرمز هستیم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: امروز راهبرد ایران در خلیج فارس صلح، امنیت، برادری و دوستی است. ما دنبال برقراری امنیت در تنگه هرمز هستیم.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری به مناسبت روز خلیج فارس، اظهار داشت : خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد و ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت جهان در این منطقه قرار دارد و به لحاظ امنیتی این منطقه بسیار مهم است.
وی افزود: ما بارها پیام صلح و دوستی داده‌ایم و دنبال برقراری امنیت در تنگه هرمز هستیم و امنیت تردد روزانه ۸۳ کشتی که از این تنگه عبور می‌کنند را برقرار کرده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی سپاه  با بیان اینکه امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، امنیت، برادری و دوستی است و بیگانگان مخل امنیت منطقه هستند، تصریح کرد:
روز ۱۰ اردیبهشت روز پایان اشغال ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است. پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا ۱۶۲۲ در خلیج فارس بودند.
وی ادامه داد:  خارجی‌ها دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع در منطقه و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. این ها به دشمن‌تراشی نیاز دارند، در حالیکه ما دنبال امنیت هستیم. این‌ها که از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند، دنبال امنیت نیستند. ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشورهای مسلمان منطقه داده و بر منافع دو جانبه با کشورهای منطقه تاکید کردیم.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید

 


دو شنبه 10 اردیبهشت 1403 - 11:15:2